Nastroje konsumentów znacząco się poprawiły w maju 2021
2021-05-20 13:42
Nastroje konsumentów znacząco się poprawiły © pixabay.com
Przeczytaj także: Nastroje konsumentów nieznacznie lepsze w kwietniu 2021
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wyniósł -14,6 i jest wyższy o 7,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w maju 2021 r.
Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (o 14,7 p. proc.) oraz
obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (o 7,2 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 6,6 p. proc. dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów, 6,2 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 5,0 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego.
W odniesieniu do maja 2020 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 15,5 p. proc.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w maju 2021 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 10,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -8,9.
Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największy wzrost odnotowano dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia (o 21,9 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 14,7 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju, 5,0 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 1,9 p. proc. dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy.
W maju br. WWUK osiągnął wartość o 28,4 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2020 r.
fot. mat. prasowe
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK)
Dla 88,0% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)