Internet zmienia zachowania konsumentów
2006-09-02 09:00
Przeczytaj także: Bridget Jones w Sieci
Autor raportu David Cohen powiedział: "Nie możemy dłużej po prostu nadawać naszych przekazów do masowego odbiorcy i mieć nadzieję, że nasze standardowe systemy metryczne zasięgu i częstotliwości zagwarantują sukces".Awangarda nowego konsumenta cyfrowego to nałogowy użytkownik Internetu. Universal McCann definiuje go jako kogoś, kto korzystał z sieci przynajmniej 11 razy w ciągu minionych siedmiu dni. UM szacuje, że do tego opisu pasuje blisko 100 milionów osób w Stanach Zjednoczonych, jedna trzecia populacji kraju.
Żeby ocenić wpływ nowych mediów na komunikację i reklamę, zapytano grupę 1000 nałogowych użytkowników Internetu (w wieku od 16 do 49 lat), z jakich nowych technologii obecnie korzystają w sieci i z jakich zamierzają korzystać w przyszłości. Najczęściej używaną technologią okazał się być komunikator (instant messaging), a dalej kolejno - strony porównujące ceny i sieci towarzyskie (social networks).
Chociaż podcasting i IPTV (telewizja internetowa) przyciągają coraz większe zainteresowanie mediów, tylko 13 proc. nałogowych użytkowników Internetu ściąga podcasts, a mniej niż 7 proc. ogląda czy ściąga treści video - chociaż blisko 20 proc. twierdzi, że będą korzystać z nich w przyszłości.
Najpowszechniejszym zajęciem nałogowych użytkowników Internetu jest wyszukiwanie produktów i ich kupowanie - przyznaje się do tego 84 proc. respondentów.
Kolejnym zajęciem użytkowników Internetu jest blogowanie. 62 proc. powiedziało, że w jakiejś formie uczestniczyło w blogowaniu.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl