Internet zmienia zachowania konsumentów
2006-09-02 09:00
Przeczytaj także: Bridget Jones w Sieci
Tylko 7 proc. nałogowych użytkowników Internetu w wieku od 35 do 49 lat prowadzi własny blog, ale robi to aż 22 proc. użytkowników w wieku od 16 do 34 lat. UM doradza reklamodawcom, żeby byli ostrożni przy korzystaniu z blogów do sprzedaży produktu, przeciwko takim praktykom opowiada się bowiem jedna trzecia blogujących.
Ponieważ badanie koncentrowało się na nałogowych użytkownikach Internetu, można się było spodziewać, że zaprzestali oni korzystania z innych mediów. Ale tak nie jest. Zapytani o to, jakiego źródła informacji brakowałoby im najbardziej, 28 proc. wskazało na telewizję. Na drugim miejscu respondenci wymienili strony internetowe, a na trzecim e-mail. Dalej wymienili radio i gazety.
Raport wnioskuje: "Jasno wynika z badania, że rozwijająca się technologia ma duży wpływ na zachowanie konsumentów amerykańskich, metody wzajemnego oddziaływania społecznego i korzystanie z mediów. Blisko 90 proc. nałogowych użytkowników Internetu robi zakupy w sieci i planuje przyszłe zakupy. Większość częstych użytkowników sieci już korzysta z komunikatorów, żeby współdziałać z innymi, a blisko połowa młodych nałogowych użytkowników Internetu jest aktywna w sieciach towarzyskich. Na dodatek coraz większa liczba młodych konsumentów sieci tworzy treści w formie własnych blogów".
Ale równoważąc ten punkt widzenia autorzy raportu stwierdzili: "Ale to nie oznacza jednak końca tradycyjnej reklamy. Nasze badanie wskazuje także, że konsumenci wciąż polegają na tradycyjnych mediach takich jak telewizja czy gazety, jako źródłach zarówno rozrywki, jak i informacji".
1 2
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl