Czy ufamy pracodawcy?
2006-09-05 11:34
Szefowie rzadko potrafią rozmawiać z pracownikami - wynika z raportu On Board PR "Czy ufamy pracodawcom?" opracowanego na podstawie badań PBS DGA – tylko około 1/3 z kilkunastu milionów aktywnych zawodowo Polaków w pełni ufa informacjom przekazywanym im przez pracodawców.
Przeczytaj także: Idealny szef istnieje! Jaki jest?
Według raportu "Czy ufamy pracodawcom?" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR na podstawie badań opinii społecznej PBS DGA, ponad 60% aktywnych zawodowo Polaków przyznaje, że nie zawsze ufa wiadomościom na temat zmian przekazywanym im przez kierownictwo lub zarząd firm, w których pracują.Raport On Board PR wskazuje natomiast, że pracownicy znacznie wyżej oceniają uczciwość swoich firm wobec klientów. 61,2% aktywnych zawodowo Polaków jest przekonanych, że firmy, w których pracują są uczciwe wobec odbiorców swoich produktów.
"Przedsiębiorcy poświęcają znacznie więcej uwagi budowaniu zaufania i zrozumienia wśród klientów niż wśród swoich własnych pracowników" - komentuje Tomasz Turzyński z firmy doradczej On Board PR - "Zarząd firmy musi traktować pracowników jako istotnego partnera, nauczyć się tłumaczyć trudne zagadnienia i zachęcać do szczerego dialogu."
Badania potwierdzają, że istnieje zależność między pozycją zajmowaną w firmie a stopniem zaufania do wypowiedzi zarządu, managerów. Na przykład informacje o problemach firmy są w pełni wiarygodne aż dla 65,3% osób zajmujących stanowiska kierownicze. Jednocześnie poziom zaufania do tych informacji w grupie osób deklarujących swoją pozycję jako pracownicy umysłowi wynosi tylko 33,2%.
"Uzyskiwanie prawdziwych i zrozumiałych informacji nie powinno być przywilejem wąskiego grona pracowników" - radzi Tomasz Turzyński z On Board PR - "Na przykład: jeśli nie wszyscy w firmie korzystają z Intranetu, sieć nie może być wiodącym narzędziem komunikacji. Także sposób formułowania przekazów powinien być dostosowany do zainteresowań pracowników wszystkich szczebli."
Raport On Board PR "Czy ufamy pracodawcom?" jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań public relations. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.
Przeczytaj także:
5 błędów, których nie powinien popełniać lider
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl