Internauci planują kupno samochodu
2006-09-05 13:53
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Kryzys wpływa na zakup samochodu
Zakup nowego samochodu planuje 30 proc. badanych, z których większość zamierza przeznaczyć na ten cel ponad 70 000 PLN.Pierwsza połowa roku 2006 przyniosła duże zmiany na rynku motoryzacyjnym. Polacy częściej niż w latach ubiegłych decydują się na zakup używanego samochodu. Presja rynku wywołana postępującym zmniejszaniem się popytu na nowe samochody wiąże się z koniecznością coraz intensywniejszej walki o klienta. Aby walka ta była skuteczna, potrzebna jest rzetelna wiedza o potrzebach i preferencjach potencjalnych nabywców. Z taką myślą Gemius po raz kolejny zrealizował badanie "Plany internautów a rynek samochodów nowych i używanych", dostarczające kompleksowych informacji na ten temat.
Z rezultatów badania wynika, że co trzeci polski internauta (32,8 proc.) planuje w ciągu najbliższego roku dokonać zakupu samochodu. Osoby z tej grupy znacznie częściej decydują się na zakup samochodu używanego (62,3 proc.) niż nowego (30,2 proc.). Jak pokazują wyniki badania, wśród osób noszących się z zamiarem nabyciem nowego auta, największą grupę stanowią ci, którzy na ten cel przeznaczą ponad 70 000 PLN. (45,1 proc.). Wśród respondentów planujących zakup samochodu używanego, dominującą grupę stanowią osoby, które planują przeznaczyć na to nie więcej niż 30 tysięcy złotych (77,9 proc.).
fot. mat. prasowe
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl