Internauci planują kupno samochodu
2006-09-05 13:53
Przeczytaj także: Kryzys wpływa na zakup samochodu
Respondenci planujący nabyć nowy samochód najczęściej szukają informacji z dziedziny motoryzacji w salonach dealerów (69 proc.) lub w internecie (56,3 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się takie źródła jak: znajomi (31,9 proc.), prasa (30 proc.), telewizja (25,6 proc.).
Inaczej natomiast przedstawia się ranking źródeł informacji wśród internautów planujących nabyć samochód używany. Najpopularniejszym miejscem poszukiwania informacji jest dla nich internet (80,2 proc.), za nim plasuje się prasa (52,3 proc.) oraz znajomi (44,7 proc.).
Przeszukując zasoby internetu pod kątem informacji motoryzacyjnych, internauci planujący zakup nowego samochodu odwiedzają przede wszystkim oficjalne strony producentów/importerów danej marki (55,8 proc.). Na kolejnym miejscu pod względem ilości wskazań znalazły się w ich przypadku serwisy motoryzacyjne (54,3 proc.) oraz opinie na forach motoryzacyjnych (48 proc.). Inne zasoby internetu przeszukują osoby planujące zakup samochodów używanych. Są to przede wszystkim tematyczne serwisy motoryzacyjne (62,2 proc.) oraz fora poświęcone motoryzacji (46,9 proc.).
fot. mat. prasowe
W sytuacji ostrej walki konkurencyjnej na rynku motoryzacyjnym kluczową kwestią staje się, obok doskonałej obsługi sprzedażowej, skuteczna komunikacja marketingowa, której integralnym kanałem powinien być internet.
Badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych emitowanych na witrynach korzystających z bezpłatnego audytu site-centric stat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 10 do 17 lipca 2006 roku. Analizą objęto 2 493 internautów w wieku co najmniej 18 lat, którzy wypełnili ankietę do końca.

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl