MySpace będzie sprzedawać muzykę
2006-09-06 12:52
Przeczytaj także: USA: rośnie sprzedaż muzyki w internecie
Inicjatywa, która na razie jest w fazie testów ma przekształcić miliony użytkowników komputera, wśród których jest wielu niezależnych lub aspirujących artystów już korzystających z serwisu w celu budowania swoich fanklubów, w muzycznych sprzedawców internetowych.Przedsięwzięcie dotyczące sprzedaży muzyki poprzez Internet jest logicznym, kolejnym krokiem w rozwoju portalu, wziąwszy pod uwagę zmieniające się trendy w przemyśle muzycznym, które czynią go bardziej przyjaznym dla zespołów, umożliwiając im tworzenie dobrej jakości nagrań i udostępnianie ich w Internecie – mówi Chris DeWolfe, dyrektor MySpace.
„Zespól z Iowa może teraz dotrzeć do fanów z Los Angeles” – podkreśla DeWolfe. „Teraz artyści mają doskonałą możliwość dotarcia do 6 milionów fanów. Mogą sprzedawać swoją twórczość poprzez MySpace bezpośrednio odbiorcom gustującym w konkretnym typie muzyki.” – dodaje DeWolfe.
MySpace podkreśla, że prowadzi strony dla ponad 3 milionów artystów, począwszy od takich gigantów jak U2 do nowopowstałych zespołów garażowych. Zazwyczaj na takich stronach można odsłuchać do 4 utworów danego artysty, ale nie ma możliwości ich ściągnięcia lub kupienia bez opuszczania danej witryny.
Nowa technologia dostarczona przez Snocap umożliwi zespołom wyposażenie ich strony MySpace w interfejs, dzięki któremu użytkownik komputera będzie miał możliwość ściągnięcia utworów danego zespołu i kupienia ich w zabezpieczonym przed kopiowaniem formacie MP3.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl