Lepsze nastroje konsumentów w lipcu 2021
2021-07-21 12:24
Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w czerwcu 2021 nieco gorsze
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,5 i był o 1,3 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2021 r.
Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju, obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrosty odpowiednio o 2,3 p. proc., 1,8 p. proc. i 1,7 p. proc.).
Wartość wyższą osiągnęła również ocena przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost o 0,8 p. proc.). Nieznaczne pogorszenie odnotowano jedynie dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,1 p. proc.).
W odniesieniu do lipca 2020 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 0,1 p. proc.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest wyższy o 1,3 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lipcu 2021 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -8,2.
Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęła ocena przyszłego poziomu bezrobocia (wzrost o 1,4 p. proc.). Wzrosty o 0,8 p. proc. wystąpiły także dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,1 p. proc.).
fot. mat. prasowe
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK)
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 0,8 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.
W lipcu br. WWUK osiągnął wartość o 5,4 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2020 r.
Dla 82,0% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej.
![Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025 [© Freepik] Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-poprawily-sie-w-I-2025-264488-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)