Måneskin i Simple Dimple - tego latem szukały dzieci w sieci
2021-09-22 00:22
Czego latem szukały dzieci w sieci? © pixabay.com
Przeczytaj także: TikTok, Roblox i gry wideo - tego szukały dzieci w sieci
Badacze z firmy Kaspersky przeanalizowali zanonimizowane dane dobrowolnie dostarczone przez użytkowników rozwiązania Kaspersky Safe Kids, obejmujące zapytania wyszukiwania, najpopularniejsze aplikacje dla Androida oraz kategorie stron internetowych, aby prześledzić, w jaki sposób zainteresowania i potrzeby dzieci zmieniały się na przestrzeni lata 2021 r.32,9% dzieci korzystających z urządzeń z Androidem spędzało najwięcej czasu na platformie YouTube. Tego lata na drugim miejscu uplasował się TikTok (19%), który wyprzedził WhatsAppa (16%).
Na platformie YouTube najwięcej zapytań dotyczyło gier wideo (32,3%), w szczególności z kategorii filmów, w których popularni twórcy pokazują proces przechodzenia gier. Wśród najpopularniejszych graczy publikujących tego rodzaju treści znaleźli się SSundee oraz MrBeast Gaming. Minecraft (25,9%) stanowił najpopularniejszą grę, podczas gdy produkcja Brawl Stars (4,9%) wyprzedziła Robloxa (4,6%).
fot. pixabay.com
Czego latem szukały dzieci w sieci?
Drugą najpopularniejszą aktywnością wśród dzieci była muzyka. Niemal jedna piąta wszystkich zapytań internetowych na kanale YouTube (18,4%) dotyczyła artystów i klipów. Najpopularniejszym utworem tego lata był „Astronaut In The Ocean” artysty Masked Wolf, natomiast najpopularniejszymi wykonawcami – Ariana Grande oraz Lil Nas X.
Co ciekawe, popularnością wśród dzieci i młodzieży cieszył się również Konkurs Piosenki Eurowizji. Jednym z najpopularniejszych na świecie zespołów dla nastolatków stał się tegoroczny zwycięzca konkursu, włoski Måneskin. Na kanale YouTube zespołu dzieci najczęściej szukały utworów „Beggin'”, „I wanna be your slave” oraz zwycięskiej piosenki „Zitti e buoni”.
Spośród innych trendów internetowych warto wspomnieć o nowych zabawkach Simple Dimple oraz Pop It. Zdobyły one masową popularność na TikToku oraz na platformie YouTube.
Z badania wynika, że dzieci nie zmieniają tak często swoich preferencji i wciąż oglądają ten sam rodzaj zawartości, tyle że pojawiają się w nich nowi główni bohaterowie. Na przykład włoski wykonawca rockowy Måneskin zastępuje BTS, a gra Friday Night Funkin' staje się popularniejsza niż Among Us. Z danych wynika również, że współczesne dzieci interesują się bardziej muzyką niż sportem. Ich uwagi nie zdołały przykuć nawet takie wydarzenia jak Euro 2020 czy Olimpiada w Tokio – powiedziała Anna Larkina, ekspertka od analizy zawartości WWW w firmie Kaspersky.
Porady dla rodziców
Eksperci z firmy Kaspersky zalecają rodzicom następujące działania, dzięki którym zapewnią swoim dzieciom pozytywne doświadczenie online:
- Surfujcie po internecie i uczcie się wspólnie. Sprawdź, gdzie Twoje dziecko spędza czas online, i dowiedz się, jak najlepiej je chronić.
- Zastanów się nad pobraniem aplikacji kontroli rodzicielskiej i wyjaśnij dziecku, jak działają takie aplikacje oraz dlaczego potrzebuje ich dla swojego bezpieczeństwa.
- Poświęć więcej czasu na rozmowę z dzieckiem na temat środków bezpieczeństwa online. Wyjaśnij mu, czego pod żadnym pozorem nie należy publikować w internecie i dlaczego.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)