Nastroje konsumentów znów się poprawiły
2021-09-22 13:04
Nastroje konsumentów znów się poprawiły © pixabay.com
Przeczytaj także: Lepsze nastroje konsumentów w lipcu 2021
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 13,0 i był o 1,6 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2021 r.
Spośród składowych wskaźnika poprawiły się oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 7,3 p. proc. i 3,8 p. proc.). Niższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen obecnej i przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 1,6 p. proc., 0,9 p. proc. i 0,8 p. proc.).
W odniesieniu do września 2020 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 2,0 p. proc.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) we wrześniu 2021 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,7 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -8,1.
Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęła ocena możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 4,1 p. proc.). Wzrost o 0,4 p. proc. wystąpił także dla oceny
przyszłego poziomu bezrobocia. Niższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej
kraju (spadki odpowiednio o 0,9 p. proc. i 0,8 p. proc).
We wrześniu br. WWUK osiągnął wartość o 7,9 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu
2020 r.
fot. mat. prasowe
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK)
Dla 76,6% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)