Mniej handheldów
2003-04-28 00:11
Światowy wolumen sprzedaży komputerów naręcznych w pierwszym kwartale 2003 r. był aż o 21% niższy, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Przeczytaj także: Nowe Palmy
W ciągu pierwszych trzech miesięcy bieżącego roku na całym świecie sprzedano 2,45 mln handheldów. Na rynku wciąż dominuje Palm, który sprzedaje głównie low-endowy model Zire. Urządzenie kosztuje w Stanach Zjednoczonych jedyne 99 USD i jest adresowane głównie do osób, które nigdy wcześniej nie miały handhelda. Zajmujące kolejne miejsca HP i Sony łącznie sprzedały mniej urządzeń, niż Palm. Nie oznacza to, że lider branży dobrze sobie radzi – w pierwszym kwartale roku 2002 Palm sprzedał 1,27 mln sztuk handheldów. W tym roku – aż o 30% mniej. Wschodzącą gwiazdą branży komputerów naręcznych jest Dell, który sprzedaż handheldów rozpoczął pod koniec ubiegłego roku i obecnie kontroluje już 6,5% rynku.Spadek sprzedaży jest spowodowany przede wszystkim kiepską sytuacją makroekonomiczną. Choć możliwości sprzętu rosną, firmy ograniczają wydatki na sprzęt i elektroniczny asystent – którego cena zamyka się w przedziale od 200 do 500 USD - przestaje być już nieodzownym wyposażeniem pracownika. Z kolei odbiorcy indywidualni wciąż postrzegają posiadanie handhelda jako luksus. Producentom elektronicznych asystentów nie udało się też nakłonić dotychczasowych użytkowników – których jest na świecie ponad 20 mln – do wymiany sprzętu na nowszy.
Przeczytaj także:
Dell rozpocznie produkcję PDA
oprac. : Beata Szkodzin / 4Press