Internauci lubią hipermarkety
2006-09-18 14:02
Czynniki decydujące o kupowaniu artykułów spożywczych w hipermarketach © fot. mat. prasowe
Wśród produktów zwykle kupowanych w hipermarketach znajdują się tzw. dobra szybkozbywalne: artykuły spożywcze, kosmetyki i artykuły przemysłowe. Jednocześnie jedynie co czwarty polski internauta nigdy nie kupił w tego typu sklepie sprzętu RTV (26 proc.), odzieży i butów (23 proc.) oraz artykułów budowlanych (23 proc.). Do zakupów skłania internautów przede wszystkim atrakcyjna cena produktów oraz, jak pokazują wyniki najnowszego raportu Gemius SA, skuteczne działania reklamowe.
Przeczytaj także: Kryzys a zwyczaje zakupowe online
Co roku w Polsce powstaje wiele nowych hipermarketów. Rozwój zagranicznych sieci handlowych budzi sprzeciw lokalnych kupców, sprzyja natomiast klientom, ceniącym nie tylko wygodę i bliskość placówki handlowej, ale przede wszystkim atrakcyjność cenową i bogactwo asortymentu. Jak wynika z raportu Gemius SA, polscy internauci najczęściej kupują w hipermarketach wielobranżowych (91 proc.). Na brak klientów nie mogą także narzekać właściciele wielkopowierzchniowych placówek specjalistycznych, nastawionych na sprzedaż artykułów RTV/AGD lub materiałów budowlanych. W tego typu sklepach zakupy robiło już niemal 2/3 internautów. Jedynie 3 proc. badanych przyznaje, że nie kupiło jak dotąd żadnej rzeczy w hipermarkecie.fot. mat. prasowe
Czynniki decydujące o kupowaniu artykułów spożywczych w hipermarketach
Ponad ¾ internautów, jak czytamy w raporcie, odwiedza hipermarkety w celu dokonania konkretnych, wcześniej zaplanowanych zakupów. Towarami najczęściej kupowanymi w hipermarketach są niezmiennie artykuły spożywcze – tylko 3 proc. respondentów nigdy nie kupiło żywności w hipermarkecie, natomiast ponad połowa (59 proc.) czyni to zawsze lub bardzo często. Wśród artykułów relatywnie rzadko nabywanych w sklepach wielkopowierzchniowych znajdują się natomiast sprzęt komputerowy oraz artykuły dla dzieci.
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Zetki polują na promocje, Baby Boomers kupują polskie produkty
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl