Ericsson: nadchodzą hybrydowe galerie handlowe
2022-01-02 00:35
Nadchodzą hybrydowe galerie handlowe © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Ericsson: zachowania konsumentów z pandemii będą się utrwalać
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Czy rozwiązania technologiczne nowej generacji pojawią się szybciej w galeriach handlowych niż w naszych domach?
- Jakie są oczekiwania konsumentów zainteresowanych nowinkami technicznymi z całego świata?
- Jaki wpływ na nasze życie mogą wywierać zaawansowane technologicznie galerie handlowe?
Konsumentów poproszono o ocenę 15 funkcjonujących w hybrydowej galerii handlowej obiektów, które dzięki zastosowaniu technologii cyfrowej poszerzają zakres naszych doświadczeń fizycznych. Niemal 80% respondentów jest zdania, że wszystkie z 15 testowanych koncepcji będą dostępne w jakiejś formie do roku 2030.
Tego rodzaju „fizyczno-wirtualne” obiekty staną się rzeczywistością dzięki technologiom takim jak wirtualna rzeczywistość (VR), rozszerzona rzeczywistość (AR) oraz programowalne materiały.
fot. mat. prasowe
Nadchodzą hybrydowe galerie handlowe
Magnus Frodigh, Dyrektor Ericsson ds. Badań, zauważa:
Częściowo publiczny charakter galerii handlowych oznacza, że możemy łatwiej kontrolować ograniczenia wynikające z opóźnień transmisji danych, tym samym oferując klientom zupełnie nowe dla nich doświadczenia. Urządzenia XR mogą być udostępniane na miejscu, umożliwiając uruchomienie prywatnych sieci z aplikacjami dostosowanymi do potrzeb konsumentów.
Opierając się na wynikach kompleksowych badań, autorzy opracowanego przez ConsumerLab raportu „10 najważniejszych trendów konsumenckich” przedstawiają oczekiwania i przewidywania 57 milionów zainteresowanych nowinkami technicznymi konsumentów z całego świata.
Dr Michael Björn, Dyrektor ds. Badań w Ericsson Consumer & IndustryLab, a także pomysłodawca raportu, dodaje:
Z jednej strony trudno sobie wyobrazić duże liczby konsumentów wyposażonych w drogi sprzęt, taki jak gogle AR, wodoodporne gogle VR, dotykowe kombinezony i rękawice - szczególnie jeżeli mówimy o dużej skali takiego zjawiska i to przed rokiem 2030. Z drugiej strony, takie wyposażenie może być współdzielone przez wielu użytkowników, co obniży jego koszty. Dzięki temu duża liczba konsumentów będzie w stanie doznać podczas codziennych zakupów w galeriach handlowych zupełnie nowych doświadczeń.
Podkreśla on również:
35 procent biorących udział w badaniu konsumentów jest zdania, że rozwiązania technologiczne nowej generacji pojawią się szybciej w galeriach handlowych niż w naszych domach. Nie zgadza się z nimi jedynie 14 procent respondentów. Galerie handlowe od dawna są miejscami, w których stosowanych jest wiele nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Możemy tam znaleźć kina, salony gier, sale koncertowe, kręgielnie, czy wiele innych tego rodzaju obiektów. W przyszłości najprawdopodobniej nadal będą pełniły podobną funkcję.
Björn dodaje także, że raport potwierdza przekonanie, zgodnie z którym hybrydowe galerie handlowe mogłyby pozytywnie i trwale wpłynąć na życie lokalnych społeczności.
Przyszłość może mieć w coraz większym stopniu charakter lokalny. 32 procent respondentów zgadza się, że zaawansowane technologicznie galerie handlowe będą zachęcały konsumentów do przenoszenia się do małych miast i na obszary wiejskie, które staną się dzięki nim bardziej atrakcyjne. Z taką opinią nie zgadza się jedynie 13 procent badanych.
10 najważniejszych trendów konsumenckich w perspektywie roku 2030 - Galera Everyspace:
01. Arena All-Now:
Możesz być zarówno aktorem, jak i widzem, ale czy wirtualne doświadczenia zapewnią dreszczyk emocji lub odrobinę mile widzianego strachu? Niemal 80% konsumentów spodziewa się powstania powierzchni rozrywkowych, w których artyści wykorzystujący technologię teleobecności będą mogli występować cyfrowo, tak jakby byli obecni fizycznie na miejscu.
02. Imersyjny salon piękności
Możliwość uniknięcia igieł i skalpela jest dla wielu osób atrakcyjną opcją, jeżeli chodzi o poprawę ich wyglądu. 70 procent konsumentów oczekuje, że w galeriach handlowych pojawią się korzystające z technologii modelowania wolumetrycznego salony piękności, które będą cyfrowo korygować niedoskonałości naszych ciał.
03. Krawiec Meta
Szykowna odzież szyta na miarę klienta - i jego awatara. Ponad 70 procent użytkowników technologii AR/VR przewiduje, że zakłady krawieckie działające w galeriach handlowych będą stosowały materiały zmieniające się na życzenie użytkownika w wodoodporne lub zapewniające doskonałą wentylację tkaniny.
04. Basen Anyverse
Wielu z nasz marzy o odkrywaniu nieznanych obszarów wszechświata. Dwie trzecie konsumentów uważa, że będzie miało możliwość korzystania z basenów pozwalających - dzięki zastosowaniu masek tlenowych z technologią VR - na eksplorowanie kosmosu w stanie nieważkości.
05. Hybrydowa siłownia
Wiele osób jest zdania, że tężyzna fizyczna i zdrowie psychiczne idą ze sobą w parze. 70 procent konsumentów przewiduje powstanie centrów fitness dbających o nasze zdrowie psychiczne. Będą one oferowały multisensoryczną, dostosowaną do indywidualnych potrzeb klientów scenerię AR/VR, poprawiając nasze samopoczucie.
06. Wielofunkcyjna drukarnia marzeń
Przyszłość należy do produkcji i napraw dokonywanych na życzenie. Ponad połowa konsumentów pragnie dokonywać przyjaznych dla środowiska zakupów w fabrycznym outlecie poddającym swoje stare produkty recyklingowi.
07. Restauracja „Pępek świata”
Wielu z nas preferowałoby możliwość przebywania w wirtualnym towarzystwie. 50 procent konsumentów chciałoby chodzić do restauracji po to, by wirtualnie spotykać się ze znajomymi obecnymi w innej restauracji, w dowolnym miejscu na świecie.
08. Niekończący się sklep
Wypróbuj zanim kupisz - przynajmniej wirtualnie. Trzy czwarte konsumentów spodziewa się, że podczas kupowania nowych produktów do domu będą w stanie wypróbować je odtwarzając wnętrza swoich mieszkań w sklepie.
09. Medyczny multipleks
Przyzwyczailiśmy się już, że wszystko musi być dostępne tu i teraz. Dlaczego w opiece zdrowotnej miałoby to wyglądać inaczej? 77 procent konsumentów spodziewa się powstania w galeriach handlowych centrów medycznych, w których sztuczna inteligencja będzie w przeprowadzać badania na miejscu, od ręki informując nas o stanie naszego zdrowia.
10. Park Natura+
Mieszkańcy wielkich miast często tęsknią za kontaktem z naturą. 42 procent konsumentów chciałoby odwiedzić znajdujący się w galerii handlowej park, w którym mogliby obcować z naturą dzięki cyfrowym i programowalnym, zapewniającym hybrydowe odczucia materiałom.
Metodyka opracowania raportu
Informacje zawarte w raporcie opierają się na globalnych badaniach prowadzonych od ponad ćwierć wieku przez Ericsson ConsumerLab. Głównym źródłem pozyskiwanych informacji są ankiety online przeprowadzone w październiku i listopadzie 2021 roku wśród zaawansowanych użytkowników technologii AR, VR oraz cyfrowych asystentów w 14 miastach na całym świecie, takich jak: Delhi, Dublin, Dżakarta, Johannesburg, Londyn, Mexico City, Moskwa, Nowy Jork, San Francisco, São Paulo, Szanghaj, Sztokholm, Sydney oraz Tokio.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)