eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieProgramyNowe aktualizacje w Google Workspace

Nowe aktualizacje w Google Workspace

2022-02-17 10:23

Nowe aktualizacje w Google Workspace

Jakie aktualizacje w Google Workspace? © pixabay.com

Google prezentuje kolejne aktualizacje w Google Workspace. To między innymi: format bez podziału na strony w Dokumentach, nowy szablon projektu wiadomości e-mail, nowe, inteligentne okienko map, szablon notatek ze spotkań i funkcja sugestii formuł w Arkuszach.

Przeczytaj także: Google Workspace z nowymi aktualizacjami

Aktualizacje w Google Workspace obejmują:
  • wbudowane podsumowania, które stanowią krótki przegląd kluczowych zagadnień w dokumencie
  • format bez podziału na strony w Dokumentach, który umożliwia usunięcie ograniczeń wyznaczanych przez marginesy i krawędzie stron, aby stworzyć powierzchnię, która rozszerzy się do każdego urządzenia lub ekranu, z którego korzystasz
  • nowy szablon projektu wiadomości e-mail - kiedy wiadomość jest gotowa do wysłania, wystarczy kliknąć przycisk, by wyeksportować jej wersję roboczą z Dokumentu do Gmaila, z automatycznie wypełnionymi wszystkimi odpowiednimi polami
  • nowe, inteligentne okienko map, dzięki któremu można łatwo wyświetlić podgląd linku do Map Google bezpośrednio w Dokumentach; po kliknięciu na inteligentne okienko wyświetlona zostaje miniaturka z pomocnymi informacjami, takimi jak lokalizacja w Mapach Google i adres
  • szablon notatek ze spotkań, który automatycznie importuje wszelkie istotne informacje z zaproszenia na spotkanie w Kalendarzu
  • funkcję sugestii formuł w Arkuszach, która na podstawie analizowanych danych inteligentnie rekomenduje formuły i funkcje do wykorzystania

fot. pixabay.com

Jakie aktualizacje w Google Workspace?

To między innymi: format bez podziału na strony w Dokumentach, nowy szablon projektu wiadomości e-mail, nowe, inteligentne okienko map, szablon notatek ze spotkań i funkcja sugestii formuł w Arkuszach.


Wbudowane podsumowania oraz format bez podziału na strony w Dokumentach


Google wprowadza automatycznie generowane podsumowania w Dokumentach, które stanowią krótki przegląd kluczowych zagadnień w dokumencie. Dzięki temu można szybko wyodrębnić istotne informacje i ustalić priorytety, na których należy się skupić. Wbudowana inteligentna funkcja sama zasugeruje podsumowanie, ale można również edytować je ręcznie. Podsumowania w Dokumentach zostały właśnie uruchomione i będą ogólnodostępne dla wszystkich.

Podziały stron i marginesy w tradycyjnych formatach edytorów dokumentów - zaprojektowanych w celu ułatwienia drukowania fizycznych dokumentów - mogą utrudniać współpracę w przypadku zawartości dokumentu, która rozciąga się na całą stronę. Aby rozwiązać ten problem, wprowadzono format bez podziału na strony w Dokumentach, który umożliwia usunięcie ograniczeń wyznaczanych przez marginesy i krawędzie stron, aby stworzyć powierzchnię, która rozszerzy się do każdego urządzenia lub ekranu, z którego korzystasz. W sytuacji, gdy wielu pracowników zmienia model pracy na hybrydowy, co wiąże się z mniejszą potrzebą drukowania, format bezstronicowy ułatwia współpracę nad dokumentami zawierającymi szerokie tabele, duże obrazy lub szczegółowe uwagi w komentarzach. A gdy trzeba wydrukować plik lub przekonwertować go do formatu PDF, będzie można łatwo powrócić do widoku z podziałem na strony. Format bez podziału na strony w Dokumentach zostaje właśnie wprowadzony i również będzie ogólnodostępny dla wszystkich.

Google Workspace działała na bazie rozwiązań w chmurze Google. Dlatego współpraca w Google Workspace zapewnia szyfrowany i bezpieczny dostęp do plików, pomagając chronić użytkowników i ich informacje.

Przyspiesz pracę dzięki interaktywnym elementom


Wraz ze Smart Canvas wprowadzone zostały interaktywne elementy, takie jak inteligentne okienka, szablony i checklisty, które oferują nowe możliwości współpracy. Dla przykładu często przydaje się wyświetlanie dodatkowych informacji w dokumencie, które nadają właściwego kontekstu: chodzi nie tylko o imię i nazwisko osoby, ale także informacje skąd pracuje, w jakim zespole i na jakim stanowisku. Tradycyjnie odszukanie tych informacji wymagało podjęcia wielu kroków, m. in. wyjścia z dokumentu i znalezienia danej osoby w bazie. Dzięki Smart Canvas ułatwione zostało wyszukiwanie informacji bezpośrednio w dokumencie poprzez używanie wzmianek “@” do wstawiania inteligentnych okienek, które wskażą rekomendowane osoby, pliki i spotkania. Niedawno uzupełniono możliwości menu wzmianek "@", ułatwiając dodawanie nowych elementów takich jak obrazy, tabele i szablony. Często w pracy współtworzone są wiadomości e-mail, która są rozsyłane szeroko w firmie. Obecny proces jest skomplikowany: współpracownicy tworzą wiadomość e-mail w edytorze dokumentów, a następnie ręcznie przenoszą ją do skrzynki e-mail. Dlatego Google ułatwia współpracę nad projektem takiej wiadomości w Dokumentach, wprowadzając nowy szablon projektu wiadomości e-mail. Kiedy wiadomość jest gotowa do wysłania, wystarczy kliknąć przycisk, by wyeksportować jej wersję roboczą do Gmaila, z automatycznie wypełnionymi wszystkimi odpowiednimi polami. Szablony projektów wiadomości e-mail będą wprowadzane w najbliższych tygodniach.

Niedawno wprowadzony został także szablon notatek ze spotkań, który automatycznie importuje wszelkie istotne informacje z zaproszenia na spotkanie w Kalendarzu, w tym inteligentne okienka uczestników i załączone pliki - eliminując wykonywanie tych czynności w manualny sposób.

Wprowadzono również dodatkowe inteligentne okienka, które dostarczają istotnych informacji bezpośrednio w dokumencie, ograniczając konieczność przełączania się między oknami. Dzięki nowemu inteligentnemu okienku map można łatwo wyświetlić podgląd linku do Map Google bezpośrednio w Dokumentach. Po kliknięciu na inteligentne okienko wyświetlona zostaje miniaturka z pomocnymi informacjami, takimi jak lokalizacja w Mapach Google i adres; kliknięcie miniatury powoduje otwarcie podglądu w panelu bocznym Dokumentu. Niedawno wprowadzono również inteligentne okienka osób w Arkuszach, aby pomóc w szybkim wyświetlaniu przydatnych informacji, takich jak lokalizacja, stanowisko czy informacje kontaktowe do danej osoby.

Szybkie podejmowanie decyzji opartych na danych


Firmy starają się działać coraz sprawniej, dlatego coraz ważniejsze jest to, by wszyscy pracownicy - nie tylko analitycy - mogli szybko i łatwo podejmować decyzje oparte na danych. Jednak nie zawsze jasne jest to, co powinno zostać przeanalizowane lub jak szybko uzyskać poprawne wyniki. Dlatego też wprowadzone zostały innowacje do Arkuszy w oparciu o inteligentną technologię, co ułatwi i przyspieszy uzyskiwanie cennych wniosków opartych na danych. W ubiegłym roku wprowadzona została funkcja sugestii formuł, która na podstawie analizowanych danych inteligentnie rekomenduje formuły i funkcje do wykorzystania. Obecnie każdego tygodnia akceptowanych jest ponad 3 miliony sugestii formuł. Już wkrótce korekty formuł będą dostarczać inteligentnych sugestii. Pomoże to w rozwiązywaniu problemów z formułami, wychwytywaniu błędów i szybszym uzyskiwaniu informacji. Korekty formuł będą dostępne dla wszystkich w ciągu najbliższych tygodni.

Przeczytaj także: Co nowego w Google Workspace? Co nowego w Google Workspace?

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: