Najlepsi pracodawcy w branży handlowej, czyli YouGov Reputation 2022
2022-02-22 13:21
Kto jest najlepszym pracodawcą w polskim handlu? © pixabay.com
Przeczytaj także: Najlepsi pracodawcy w Polsce, czyli YouGov Reputation 2023
Ranking YouGov Reputation 2022 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym znajdziemy m. in. pytanie o ocenę firmy jako pracodawcy.Ocena reputacji pracodawcy oparta jest o dwa pytania: „W których firmach był(a)byś dumny/a, że pracujesz w tym miejscu? A w których firmach wstydził(a)byś się pracować?”. Do zestawień użyto wskaźnika Reputacja netto, który jest różnicą wskazań pozytywnych i negatywnych.
Pierwsze miejsce w rankingu YouGov Reputation 2022 w Polsce zajmuje Rossmann – wskaźnik reputacji dla tej marki wynosi ponad 31,3. Jest to jednak wynik o 3,6 p.p. niższy niż w 2020 roku. Sieci drogerii niewiele ustępuje Allegro z wynikiem 29,4 (wzrost o 1,3 p.p. wobec 2020 r.), zaś na trzecim miejscu znalazł się Empik (wzrost o 0,8 p.p.). Kolejne marki w zestawieniu Top 10 to Apart, Sephora, Lidl, Douglas, IKEA, Zara oraz W. Kruk.
fot. mat. prasowe
Najlepsi pracodawcy w handlu 2021
W osobnym rankingu wyróżniliśmy te firmy, które osiągnęły największy wzrost reputacji w stosunku do ubiegłego roku (Top Improvers). W ciągu ostatniego roku w Polsce największą poprawę ocen indeksu zanotowały sieci Biedronka (wzrost o 3,7 p.p.), Media Expert (+2,6 p.p.) oraz Pepco (+2,4 p.p.). Na dalszych miejscach znalazły się Answear, Dino, Leroy Merlin, Żabka, OBI, Kik, Stokrotka oraz PSB Mrówka.
fot. mat. prasowe
Pracodawcy w handlu 2021
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, komentuje:
Na liście YouGov Reputation Top 10 znajdują się nie tylko najbardziej znane i popularne marki, ale też firmy, które kojarzą się z wysoką jakością. Widzimy też, że mimo pandemii wiele sieci zdołało znacząco poprawić swoje wyniki, choć jest to obecnie bardzo trudne zadanie.
O badaniu YouGov BrandIndex
YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. Obecnie monitorujemy w Polsce blisko 400 marek; w rankingach porównujemy skumulowane wyniki z ubiegłego roku vs. rok poprzedni.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)