W smartfonie najważniejsze jest cyberbezpieczeństwo?
2022-03-06 00:44
W smartfonie najważniejsze jest cyberbezpieczeństwo? © pixabay.com
Przeczytaj także: Ataki na smartfony. Co zrobić, gdy telefon zostanie zainfekowany?
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Jakich usług oczekują konsumenci od operatorów telefonii komórkowej?
- Czy konsumenci wierzą, że operatorzy dbają o ich cyberbezpieczeństwo?
54% konsumentów na świecie uważa, że bezpieczeństwo jest dla nich najważniejszą częścią oferty operatorów telefonii komórkowej. Dopiero na drugim miejscu jest mobilna rozrywka, która została wskazana przez 13% konsumentów na świecie. Wyniki te wyraźnie pokazują zmianę, jaka zaszła w nastrojach konsumenckich w ostatnich latach i że to nie rozrywka, a bezpieczeństwa stało się głównym magnesem przyciągającym klientów do operatorów.
Potrzeby konsumentów w zakresie zapewnienia im cyberbezpieczeństwa jeszcze bardziej podkreśla fakt, że na kolejnych miejscach wśród najbardziej oczekiwanych przez nich usług oferowanych przez operatorów telefonii komórkowej znalazły się: ochroną przed cyberprzemocą (13% wskazań), ubezpieczenie telefonu (12%), a także możliwość kontroli rodzicielskiej poczynań dzieci w internecie (7%).
fot. mat. prasowe
Kwestie najważniejsze dla konsumentów
Aż 56% respondentów wskazała także, że chce, aby ochrona przed zagrożeniami w sieci była częścią pakietu usług oferowanych przez ich operatora – w porównaniu do zaledwie 8% takich wskazań w 2020 roku. Co więcej, aż 48% konsumentów oczekuje także preinstalowanych przez producentów zabezpieczeń na swoich telefonach w porównaniu do 27% takich wskazań dwa lata wcześniej.
Inne kluczowe wnioski z raportu „Allot Telco Security Trends H1 2022” obejmują:
- 57% konsumentów stwierdziło, że nie wie, które rozwiązanie cyberbezpieczeństwa wybrać. Oznacza to nasilenie się zagubienia konsumentów w tym obszarze, bo w 2020 roku takiej samej odpowiedzi udzieliło 31% respondentów;
- 62% konsumentów stwierdziło, że bezpieczna łączność jest podstawową ofertą, której oczekują od dostawców usług mobilnych;
- 84% konsumentów uważa, że zabezpieczenia powinny już znajdować się na urządzeniu lub że odpowiedzialność za bezpieczeństwo powinna spoczywać na producencie urządzenia lub dostawcy usług;
- 75% konsumentów stwierdziło, że ufa swojemu operatorowi komórkowemu w zakresie ochrony przed cyberzagrożeniami;
- Ponad 90% konsumentów jest gotowych zapłacić za ochronę przed cyberzagrożeniami.
Badanie Allot zostało przeprowadzone wśród 8 tys. klientów operatorów telefonii komórkowej na całym świecie w pierwszym kwartale 2022 roku.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)