Systemy ERP z EDI w hipermarketach
2006-09-26 00:59
Trzęsienie ziemi na rynku hipermarketów nie pozostawia złudzeń. Zaostrzająca się konkurencja zmusza wielkie sieciówki do budowania przewagi nad konkurencją już u swych partnerów handlowych, którzy na masową skalę zaczynają wyposażać się w narzędzia do elektronicznej wymiany dokumentów. I to nie tylko w branży FMCG.
Przeczytaj także: ERP dla małych i średnich
Pierwsi triumfatorzy i przegrani są już znani. Niemiecka sieć Real połyka właśnie francuski Geant, a brytyjskie Tesco sklepy Leader Price. Ale wojna bez pardonu dopiero przed nami. Za chwilę na polski rynek wejdzie amerykański Wal-Mart, największy operator na rynku. Znając jego filozofię działania, będzie chciał szybko narzucić rynkowi własne reguły gry. Ale konkurencja nie śpi i zaczyna budować przewagę nad oponentami już u swych partnerów handlowych, którzy muszą zaprzęgać w swe szeregi najnowsze zdobycze informatyki. Innego wyjścia nie mają.Szybki i dokładny, czyli dostawca z EDI
Operatorzy handlowi coraz częściej uzależniają współpracę od wdrożenia specjalnych narzędzi do elektronicznej wymiany danych (EDI - Electronic Data Interchange). Program ten pozwala na szybkie przesyłanie informacji między producentem, a odbiorcą towarów.
Carletti Polska, producent czekoladowych specjałów z Pruszkowa na co dzień współpracuje z sieciami handlowymi Real oraz Macro Cash & Carry (grupa Metro AG). Decyzja o wdrożeniu EDI zbiegła się w czasie z poszukiwaniem dla firmy zintegrowanego systemu informatycznego klasy ERP. Wybór padł na Microsoft Dynamics AX, który wyposażony jest w moduł do elektronicznej wymiany dokumentów. Na profity z systemu nie trzeba było długo czekać. Bez względu na dystans dzielący pruszkowską fabryką od rozproszonych po całej Polsce punktów sprzedaży, obie strony otrzymują informacje z chwilą ich wysłania, dzięki czemu mogą szybko reagować na zmieniający się popyt.
Przeczytaj także:
4 korzyści z wdrożenia systemu ERP w produkcji
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl