Najczęściej cytowane media II 2022. RMF FM utrzymuje się na pozycji lidera
2022-03-23 14:32

RMF FM liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media I 2022. RMF FM nowym liderem
Radio RMF FM było w lutym cytowane prawie 2,4 tys. razy. Na portal Onet powoływano się 2,2 tys. razy, a na portal Wirtualna Polska 2 tys. razy.Widoczny wzrost w liczbie cytowań stacja RMF FM odnotowała już na początku lutego, kiedy minister rolnictwa i rozwoju wsi Henryk Kowalczyk na antenie radia zdementował doniesienia o jego rzekomej kandydaturze na stanowisko ministra finansów.
Największy wzrost cytowań - o 11 pozycji - odnotowało Polskie Radio 24, które wyraźny skok cytowań odnotowało w połowie lutego, głównie za sprawą wywiadu z szefem PiS Jarosławem Kaczyńskim.
O pięć pozycji awansowali Super Express i Fakt.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media - luty 2022
RMF FM kolejny raz liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów.
Prasa
W lutym 2022 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była niezmiennie Rzeczpospolita z 1,7 tys. cytowań. Na miejscu drugim uplasował się tym razem Super Express. Na pozycji trzeciej Fakt z 1,1 tys. wzmianek.
Największy awans odnotowały: Viva o 4 oczka, Wprost i Fakt - o trzy pozycje. W Fakcie ukazał się wywiad z Adamem Niedzielskim. Minister zdrowia poinformował w nim, że rząd planuje stopniowo odchodzić od restrykcji związanych z pandemią COVID-19, w tym od obowiązku noszenia maseczek oraz planuje przywrócić poprzedni system funkcjonowania życia społecznego i gospodarczego. Tygodnik Wprost jako pierwszy poinformował o niezadowoleniu w partii opozycyjnej w związku z zagranicznym wyjazdem marszałka Tomasza Grodzkiego wraz z senatorami do Miami.
fot. mat. prasowe
Prasa
Rzeczpospolita niezmiennie jest liderem wśród tytułów prasowych.
Tygodniki i dwutygodniki
Najczęściej cytowanym tygodnikiem lutego jest Viva z 284 wzmianek, na łamach dwutygodnika ukazał się wywiad z Borysem Szycem i jego żoną, w którym opowiedzieli o swojej relacji na przestrzeni lat. Na drugim miejscu Sieci z liczbą cytowań 275, a na trzecim Wprost.
fot. mat. prasowe
Tygodniki i dwutygodniki
Viva awansuje na pierwsze miejsce wśród tygodników i dwutygodników.
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje miesięcznik Forbes z wynikiem 174 cytowań. Perspektywy na miejscu drugim. Na miejscu trzecim - Twój Styl.
fot. mat. prasowe
Miesięczniki i dwumiesięczniki
Forbes powraca na pierwsze miejsce w zestawieniu miesięczników i dwumiesięczników.
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w lutym 2022 na miejscu lidera ponownie TVN24 z wynikiem 1,1 tys. cytowań. Inne media powoływały się na stację między innymi za sprawą rozmowy z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim, który podkreślił, że popiera hipotezę o końcu pandemii. Pod koniec lutego natomiast, kiedy Rosja zaatakowała Ukrainę, redakcja TVN24 zapytała Marka Brzezińskiego, co oznacza ta sytuacja dla niego, jako ambasadora kraju, który graniczy z Ukrainą. W swojej odpowiedzi zapewnił on, że Polska jest bezpieczna – jego słowa były następnie licznie cytowane w innych polskich mediach.
Kolejne miejsca podium zajęły: Polsat News z liczbą 785 cytowań i TVN. Canal+ powraca do rankingu stacji telewizyjnych, plasując się na siódmym miejscu.
fot. mat. prasowe
Telewizja
TVN24 ponownie numerem jeden wśród stacji telewizyjnych.
Radio
RMF FM z 2,4 tys. cytowań ponownie zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Druga pozycja należy do
Polskiego Radia 24, a trzecia do Radia Zet, które cytowano w grudniu 999 razy.
fot. mat. prasowe
Radio
Na prowadzeniu wśród stacji radiowych RMF FM, Polskie Radio 24 i Radio ZET.
Portale internetowe
Onet wciąż na miejscu lidera w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internetowych. W lutym 2022 portal odnotował 2,2 tys. cytowań. Portal donosił wówczas między innymi o otrzymaniu przez posłów zwrotu części pieniędzy, które wcześniej mieli stracić przez zmiany podatkowe w Polskim Ładzie. Za nim Wirtualna Polska z liczbą 2 tys. powołań. Oba portale w ostatnim tygodniu lutego intensywnie informowały również o ataku zbrojnym Rosji na Ukrainę, prowadząc na swoich głównych stronach relacje na żywo. Podium zamyka Interia.pl na poziomie 1,2 tys.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Najbardziej opiniotwórcze portale to niezmiennie Onet, Wirtualna Polska i Interia.
Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym niezmiennie utrzymują się Rzeczpospolita i Dziennik Gazeta Prawna, na które inne redakcje w kraju powoływały się między innymi w sprawie doniesień o niższych wypłatach dla nauczycieli w związku z Polskim Ładem. Na trzecim miejscu podobnie jak w styczniu Puls Biznesu. TOP 5 najbardziej opiniotwórczych portali o profilu biznesowym tak samo, jak w zeszłym miesiącu tworzą Money, Business Insider Polska, Bankier, 300gospodarka i Wnp.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – prasa
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym niezmiennie utrzymują się Rzeczpospolita i Dziennik Gazeta Prawna.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne i biznesowe – portale
TOP 5 najbardziej opiniotwórczych portali o profilu biznesowym tak samo, jak w zeszłym miesiącu tworzą Money, Business Insider Polska, Bankier, 300gospodarka i Wnp.
Media regionalne
Z awansem o trzy miejsca na prowadzenie wysuwa się Gazeta Krakowska cytowana w lutym przez inne media 92 razy. Na drugim miejscu ze wzrostem o sześć oczek uplasowało się Radio Gdańsk między innymi za sprawą wywiadu z prezesem PKN Orlen Danielem Obajtkiem, w którym powiedział, że połączenie Orlenu i Grupy Lotos jest realne jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku. Radio Kraków zamyka podium rankingu z wynikiem 72 wzmianek w innych mediach. Powołania dotyczyły między innymi rozmowy z marszałkiem Małopolski Witoldem Kozłowskim, który skomentował sprawę odwołania dyrektora Teatru Słowackiego w Krakowie.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Gazeta Krakowska liderem wśród mediów regionalnych.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 31 295 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-28 lutego 2022 roku.
![Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem [© Freepik] Najczęściej cytowane media IX 2024. Gazeta Wyborcza liderem](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/monitoring-mediow/Najczesciej-cytowane-media-IX-2024-Gazeta-Wyborcza-liderem-262781-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)