Sektor bankowy czekają znaczące przemiany
2006-09-30 09:00
Przeczytaj także: Rynek UE zagrożeniem dla mniejszych banków?
Najbardziej znacząca siła pochodzi od ustaw, takich jak Sarbannes Oxley, która wymaga przejrzystych praktyk księgowych, oraz europejskich regulacji, które wymagają uczciwego traktowania klientów i jawności informacji udzielanych kupującym kredyty hipoteczne i długoterminowe produkty inwestycyjne. Regulacje nakładają ogromne obciążenia na banki w zakresie zgodności z przepisami oraz dostarczania dowodów, że stosują je przy każdej transakcji.
Przejrzystość jest także wymuszana przez bardzo szybkie przyjęcie przez konsumentów sieci towarzyskich (social networks), łączących aktywistów społeczności internetowych w szybkie kanały przekazu służące ujawnianiu informacji i rozpowszechnianiu wiadomości o praktykach banków. Na przykład internetowy serwis porównujący kredyty hipoteczne, pożyczki i karty kredytowe prezentuje stopy procentowe i opłaty dodatkowe konkurencyjnych pożyczkodawców i umożliwia klientom szybkie znalezienie najlepszej oferty.
Nowe priorytety dyrektorów IT
Dyrektorzy IT sektora bankowego uznają, że przyszłość będzie inna i w ciągu trzech nadchodzących lat spodziewają się znaczącej restrukturyzacji branży i transformacji IT. Badanie przeprowadzone przez Gartnera pokazało, że 38 proc. bankowych dyrektorów IT nada większe znaczenie restrukturyzacji biznesu, w porównaniu z 24 proc. w roku 2006.
Banki obecnie dają coraz większe pierwszeństwo projektom takim jak Customer Data Integration. Ostatnie badanie przeprowadzone w wiodących bankach amerykańskich pokazało, że 20 proc. z nich doświadcza wzrostu sprzedaży w efekcie inwestycji w CDI i ulepszenia powiązań między call-centers, stronami internetowymi i lokalnymi jednostkami banku.
„Bankowi dyrektorzy IT we wszystkich regionach będą musieli przyśpieszyć integrację danych klientów i kanałów dostaw, żeby pozostać konkurencyjnymi” – powiedział Taylor – „Jednak wyzwania postawione przez zmiany demograficzne, rosnącą konkurencję i większą przejrzystość spowodują inne działania w przyszłości i obecne projekty IT okażą się niewystarczające”.
Przeczytaj także:
Rynki wschodzące mają banki z potencjałem

oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
sektor bankowy, rynek bankowy, paneuropejski rynek usług finansowych, rynek usług finansowych, bankowość