8 sytuacji w biznesie, gdy analiza rynku będzie Ci potrzebna
2022-04-17 00:48
Kiedy analiza rynku jest niezbędna? © pixabay.com
Przeczytaj także: Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy
Oto 8 konkretnych sytuacji, gdy analiza rynku może pomóc Ci zbudować solidne podstawy dla dalszego sukcesu rynkowego Twojego biznesu.1. Gdy chcesz dowiedzieć się więcej na temat swojego rynku – Warto lepiej poznać potrzeby i preferencje klientów, działania i plany innych graczy, nowe trendy i tendencje, a także nadchodzące zmiany technologiczne czy prawne. A wszystko po to, aby jak najlepiej dostosować Twój biznes do otoczenia, w którym działasz.
2. Gdy podejmujesz decyzję o wprowadzeniu na rynek nowej oferty – Konkretne dane rynkowe umożliwią Ci takie zaprojektowanie nowej oferty, procesu produkcji, systemu dystrybucji i strategii marketingu, abyś mógł osiągnąć założone zyski z inwestycji i satysfakcjonujące wyniki sprzedażowe.
3. Gdy rozważasz wdrożenie nowej inwestycji – W tej sytuacji szczególnie pomocny będzie jeden konkretny rodzaj analizy rynku – analiza due diligence. Dzięki niej możesz poznać na przykład bariery wejścia na rynek, bariery wyjścia z rynku w razie niepowodzenia, kluczowe czynniki sukcesu oraz specyfikę potencjalnych klientów.
4. Gdy rozszerzasz działalność na nowy rynek krajowy – Niezależnie od tego, na jaki rynek i do jakiej branży wchodzisz, analiza rynku zawsze jest niezmiernie ważna przy rozszerzaniu działalności. Pomaga dogłębnie poznać sytuację na nowym rynku oraz opracować skuteczną, opartą na faktach strategię rozwoju.
5. Gdy decydujesz się na wejście na rynek zagraniczny – Twój biznes jest narażony na szczególnie wysokie ryzyko niepowodzenia podczas procesu internacjonalizacji. Dlatego kluczowe jest bardzo dobre przygotowanie się na to, co czeka Cię na nowym rynku zagranicznym – od strony prawnej, technologicznej, popytu, podaży, trendów itp.
6. Gdy chcesz usprawnić działania sprzedażowe i marketingowe – Ogromnym wsparciem w procesie budowania strategii i planów dla sprzedaży i marketingu będą dla Ciebie dane na temat klientów, trendów i konkurencji, które wynikają z analizy i badania rynku.
7. Gdy decydujesz się na pozyskanie inwestora – Tworząc biznesplan oraz inne dokumenty dla potencjalnych inwestorów, trzeba włączyć w nie przekonujące, rzetelne kalkulacje na temat m.in. popytu, podaży i rozwoju rynku. W ten sposób łatwiej przekonasz inwestorów do swojego pomysłu.
8. Gdy ubiegasz się o grant lub dotację – Szansa na pozytywne rozpatrzenie Twojej aplikacji o grant lub dotację wzrasta, jeśli prognozy uzyskania zysków są poparte obiektywnymi, wiarygodnymi danymi pochodzącymi z badań i analiz rynkowych.
fot. mat. prasowe
8 sytuacji, gdy potrzebna Ci będzie analiza rynku
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)