Inflacja skłania Polaków do szukania promocji
2022-07-19 11:16
Polacy szukają promocji © pixabay.com
Przeczytaj także: Inflacja zmienia zachowania konsumentów. Polowanie na niskie ceny?
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Jak inflacja wpływa na zwyczaje zakupowe Polaków?
- Czy Polacy szukają promocji?
- Czy w dobie wysokich cen Polacy kupują mniej?
Badanie ARC Rynek i Opinia wykazało, że tylko 18% respondentów nie zmieniło z powodu inflacji swoich zwyczajów zakupowych. Ale aż 39% badanych aktywnie szuka promocji, a 31% porównuje ceny w różnych sklepach, szukając oszczędności. 27% Polaków z powodu wysokich cen kupuje mniej, a 19% rzadziej chodzi na zakupy.
fot. mat. prasowe
Zmiany zachowań zakupowych w związku z wysoką inflacją
W dobie ciągle wzrastających cen produktów konsumenci wyraźnie szukają możliwości zaoszczędzenia. Jedną z najczęściej stosowanych przez nich praktyk jest wybieranie produktów, które są aktualnie w promocji. Mniejsza jest skłonność konsumentów do wybierania sklepów, w których aktualnie są promocje – raczej koncentrują się oni na ofercie promocyjnej placówek, w których zazwyczaj robią zakupy. Na dłuższą metę wybieranie głównie produktów, które są w promocji, nie jest dobrym zjawiskiem, a bazowanie marketerów na samych promocjach może być na dłuższą metę zgubną praktyką. Konsument kupujący tylko artykuły w promocji odzwyczaja się od zwykłych relacji z marką. Promocja powinna być czymś wyjątkowym, czasowym, okazjonalnym, nie zaś stałą praktyką. Na pewno ciekawa strategią do rozważenia jest np. stworzenie osobnej linii produktów z niższą ceną, dostosowaną do obecnych oczekiwań przynajmniej części konsumentów – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia
Informacja o badaniu
Badanie zostało zrealizowane od 1 do 8 czerwca 2022 przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI – ankiety online zrealizowane na epanel.pl (N=1031). Próba reprezentatywna pod względem płci, wieku, wielkości miejscowości zamieszkania, wykształcenia oraz regionu GUS próba populacji Polaków w wieku 18-65 lat.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)