Telefonia komórkowa a ochrona środowiska
2006-10-06 00:28
Przeczytaj także: UE: ochrona środowiska istotna dla sektora MSP
Usunięcie szkodliwych materiałów
Producenci zgodzili się także podjąć działania odnośnie ograniczenia stosowania w produkcji środków niebezpiecznych takich jak niektóre substancje przeciwpalne lub ftalany. Nokia przestanie używać bromowanych substancji przeciwpalnych (BFR -Brominated Flame Retardants) wykorzystywanych do produkcji telefonów komórkowych. Firma zapewnia, że do przyszłego roku wszystkie nowe komponenty używane w jej telefonach nie będą zawierać BFR oraz, że od ubiegłego roku żaden z jej produktów nie zawiera PVC.
Polepszenie systemu odzyskiwania i recyklingu zużytych telefonów
Operatorzy telefonii będą współpracować z producentami i innymi firmami nad zwiększeniem ilości używanych lub niechcianych telefonów, które są pozyskiwane od konsumentów w celu poddania ich recyklingowi. W ciągu kolejnych dwóch lat nowopowstała grupa będzie się przyglądać istniejącym na świecie programom recyklingu starych telefonów i spróbuje zidentyfikować te przedsięwzięcia, które przynoszą największe korzyści. Novum w działaniu grupy będzie również pilotowanie wdrożenia na różnych rynkach tzw. programów motywacyjnych i obserwacja ich wpływu na ilość odzyskiwanych telefonów. Najbardziej udane programy motywacyjne będą zidentyfikowane i wdrożone w całej branży.
Informowanie klienta
Współpracujące organizacje postanowiły również lepiej informować konsumentów o wpływie telefonów komórkowych na środowisko, pomagając im tym samym dokonywać lepszych wyborów podczas zakupów. Owa inicjatywa rozpoczęła się od zbadania i zrozumienia rodzaju informacji, których klient potrzebuje i na tej podstawie udostępnienie ich wraz z produktami lub w punktach sprzedaży telefonów.
“WWF jest zadowolone, że może współpracować z producentami telefonów nad nową inicjatywą mającą na celu uczynienie całego sektora przyjaznym środowisku. Będziemy nadal angażować się w projekt i liczymy na zaangażowanie ze strony producentów.” – powiedział Matthew Wilkinson z WWF.
“To bardzo ważne żeby przemysł telefoniczny zapewniał konsumentom możliwość zwrócenia niechcianych telefonów komórkowych. Zaangażowanie klientów jest kluczowe dla osiągnięcia sukcesu całego przedsięwzięcia i będziemy z uporem wypróbowywać nowe inicjatywy, aby minimalizować szkodliwy wpływ na środowisko.” – podkreślił Charlotte Grezo, dyrektor Vodafone.
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl