Konsumenci w lepszych nastrojach w lipcu 2022
2022-07-20 12:47
![Konsumenci w lepszych nastrojach w lipcu 2022 [© pixabay.com] Konsumenci w lepszych nastrojach w lipcu 2022](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Konsumenci-w-lepszych-nastrojach-w-lipcu-2022-246641-200x133crop.jpg)
Konsumenci w lepszych nastrojach © pixabay.com
W lipcu 2022 nastroje konsumentów poprawiły się - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.
Przeczytaj także: W czerwcu 2022 gorsze nastroje konsumentów
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2022 r.
Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 4,3 p. proc. i 3,7 p. proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 2,8 p. proc. i 1,0 p. proc.). Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 1,5 p. proc.).
W odniesieniu do lipca 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 28,2 p. proc.
fot. pixabay.com
Konsumenci w lepszych nastrojach
Poprawa nastrojów dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lipcu 2022 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 1,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -29,4.
Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największy wzrost odnotowano dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (o 3,7 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 2,8 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju, 0,6 p. proc. dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz 0,3 p. proc. dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia.
W lipcu br. WWUK osiągnął wartość o 21,2 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2021 r.
Przeczytaj także:
Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025
![Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025 [© Freepik] Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-dotyczace-przyszlosci-gorsze-w-II-2025-264973-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)