Dieta: roślinne zamienniki mięsa podbijają podniebienia Polaków?
2022-08-09 09:17
![Dieta: roślinne zamienniki mięsa podbijają podniebienia Polaków? [© pixabay.com] Dieta: roślinne zamienniki mięsa podbijają podniebienia Polaków?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/dieta/Dieta-roslinne-zamienniki-miesa-podbijaja-podniebienia-Polakow-247126-200x133crop.jpg)
Miliony Polaków kupują roślinne zamienniki © pixabay.com
Przeczytaj także: Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Jak rośnie wartość zakupów produktów roślinnych?
- Jaki odsetek kupujących zwraca uwagę na naturalne pochodzenie artykułów spożywczych?
- Jakie czynniki wywierają obecnie największy wpływ na trendy konsumenckie?
fot. pixabay.com
Miliony Polaków kupują roślinne zamienniki
Z danych Panelu Gospodarstw Domowych GfK wynika, że w okresie od kwietnia 2021 r. do marca 2022 r. kategoria ta odnotowała ponad 21 proc. wzrost liczby nabywców w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
Co prawda, roślinne zamienniki stanowią jedynie 0,3 proc. całego koszyka zakupowego, jednak trzeba przyznać, że ta kategoria rozwija się w zawrotnym tempie. W analizowanym okresie wartość zakupów produktów roślinnych wzrosła rok do roku o 32 proc. dla nabiału i aż o 67 proc. dla mięsa roślinnego, podczas gdy cała kategoria artykułów spożywczych odnotowała jedynie 3,5 proc. wzrostu – mówi Anna Michalak, Senior Consultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. – Rosnący popyt na wegeteriańskie i wegańskie produkty ma odzwierciedlenie nie tylko w liczbach, ale także na sklepowych półkach. Producenci i detaliści systematycznie poszerzają swoją ofertę roślinnych zamienników, dzięki czemu konsumenci mają coraz większy wybór – dodaje.
Roślinnie czyli naturalnie i zdrowo
Obecnie już co drugi konsument zwraca uwagę na to, czy składniki kupowanych produktów są zdrowe. Z kolei 43 proc. nabywców deklaruje, że istotny wpływ na ich decyzje zakupowe ma naturalne pochodzenie artykułów spożywczych.
Trzeba podkreślić, że te trendy są trwałe i długofalowe. Świadczy o tym przede wszystkim rosnąca liczba gospodarstw elastycznych, czyli kupujących zarówno zdrowe, jak i niekoniecznie zaliczające się do tej kategorii produkty. Podobnie jest w przypadku gospodarstw kupujących głównie podstawowe, nieprzetworzone i naturalne artykuły. W ciągu ostatniej dekady liczba obu tych segmentów wzrosła łącznie o ponad 20 pp. – zaznacza Anna Michalak.
Zdaniem ekspertów GfK w najbliższych miesiącach coraz większy wpływ na trendy konsumenckie będzie miała obecna sytuacja gospodarcza.
Wojna w Ukrainie oraz kryzys ekonomiczny znacząco wpływają na nasze wybory zakupowe. Galopująca inflacja sprawia, że uważniej gospodarujemy własnymi budżetami i częściej sięgamy po tańsze produkty, niekoniecznie te ekologiczne – dodaje Anna Michalak.
![Soja jako alternatywa dla mięsa. Które mity o soi są prawdziwe? [© igor dutina - fotolia.com] Soja jako alternatywa dla mięsa. Które mity o soi są prawdziwe?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/soja/Soja-jako-alternatywa-dla-miesa-Ktore-mity-o-soi-sa-prawdziwe-254857-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Re: Dieta: roślinne zamienniki mięsa podbijają podniebienia Polaków?
pokaż wpis-62