eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySprzedaż samochodów I-IX 2006

Sprzedaż samochodów I-IX 2006

2006-10-10 00:22

Po trzech kwartałach 2006 roku sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 175 tys. 349 sztuk, o 4,7 procent mniej niż przed rokiem - podaje Instytut Samar, analizujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Wrześniowy wynik w wysokości 19.142 sprzedane auta jest o 9,6 procent większy niż w poprzednim miesiącu, i o 11,4 procent większy niż uzyskany rok wcześniej.

Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów I-VIII 2006

Średnia dzienna sprzedaż wyniosła w dziewiątym miesiącu roku 736 sztuk. To wynik lepszy od sierpniowego (674 auta), lipcowego (730 aut) czy styczniowego (713 aut), ale gorszy niż w pozostałych miesiącach bieżącego roku (dla porównania - poczynając od lutego było to kolejno: 754, 802, 832, 819 i 840 sztuk). Tendencja malejąca sprzedaży sumarycznej została jednak złagodzona i istnieje szansa na uzyskanie na koniec roku wyniku zbliżonego do ubiegłorocznego (230 tys. sztuk).

Na pozycji lidera plasuje się Toyota. Zarówno sprzedaż wrześniowa w wysokości 2.089 sztuk, jak i sumaryczna - 21.941 sztuk - wykazują tendencję rosnącą, odpowiednio o 7,1 i 4,2 procent.

Druga lokata na liście najchętniej kupowanych przez polskich klientów marek należy do Skody. Tegoroczna sprzedaż czeskich aut wyniosła na koniec września 20.769 sztuk, o 2,4 procent mniej niż rok wcześniej. We wrześniu nabywców znalazły 2.442 auta, o 21,6 procent więcej niż przed rokiem.

Na trzecie miejsce powrócił Fiat z wynikiem sumarycznym 18.272 sprzedane auta (spadek o 2 procent), z czego 2.014 sztuk to rezultat wrześniowej sprzedaży (wzrost o 2 procent).

Czwarty na liście Opel osiągnął większe wyniki od ubiegłorocznych zarówno w ujęciu miesięcznym - 1.575 aut (wzrost o 3,6 procent), jak i skumulowanym - 17 tys. 853 auta (wzrost o 9,3 proc.).

Sklasyfikowany na piątej pozycji Ford sprzedał w dziewiątym miesiącu roku 1.426 aut, o 8,2 procent więcej niż przed rokiem. W okresie styczeń - wrzesień bieżącego roku na zakup samochodów tej marki zdecydowało się 13 tys. 290 osób, o 9,7 procent mniej niż rok wcześniej.

Szóstą lokatę zajmuje Renault z wynikiem 11 tys. 878 sprzedanych aut (10,9 procent spadku), w tym 1.131 sztuk to rezultat wrześniowy (29,7 procent wzrostu).

Peugeot we wrześniu sprzedał 1.163 auta, o 5,7 procent więcej niż rok temu. Wynik skumulowany - 10 tys. 927 sztuk - zmalał o 9,3 procent.

Zajmujący ósme miejsce Volkswagen przełamał malejącą tendencję sprzedaży sumarycznej: 9.931 aut to o 11 procent więcej niż rok wcześniej. Wynik wrześniowy wyniósł 1.360 aut i był o 21,5 procent większy niż przed rokiem.

Najbardziej drastyczne spadki odnotował Citroen: wynik uzyskany we wrześniu - w wysokości 902 sztuki - jest o 4,3 procent mniejszy, a łączny od początku roku - 8.741 sztuk - jest o 18,3 procent mniejszy niż w poprzednim roku.

Pierwszą dziesiątkę notowania zamyka Honda z wynikiem 6.997 sprzedanych aut, o 10,6 procent mniejszym niż rok wcześniej. We wrześniu japoński producent sprzedał w Polsce 797 samochodów, co oznacza wzrost o 13,7 procent w stosunku do poprzedniego roku.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: