Sprzedaż samochodów I-IX 2006
2006-10-10 00:22
Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów I-VIII 2006
Średnia dzienna sprzedaż wyniosła w dziewiątym miesiącu roku 736 sztuk. To wynik lepszy od sierpniowego (674 auta), lipcowego (730 aut) czy styczniowego (713 aut), ale gorszy niż w pozostałych miesiącach bieżącego roku (dla porównania - poczynając od lutego było to kolejno: 754, 802, 832, 819 i 840 sztuk). Tendencja malejąca sprzedaży sumarycznej została jednak złagodzona i istnieje szansa na uzyskanie na koniec roku wyniku zbliżonego do ubiegłorocznego (230 tys. sztuk).Na pozycji lidera plasuje się Toyota. Zarówno sprzedaż wrześniowa w wysokości 2.089 sztuk, jak i sumaryczna - 21.941 sztuk - wykazują tendencję rosnącą, odpowiednio o 7,1 i 4,2 procent.
Druga lokata na liście najchętniej kupowanych przez polskich klientów marek należy do Skody. Tegoroczna sprzedaż czeskich aut wyniosła na koniec września 20.769 sztuk, o 2,4 procent mniej niż rok wcześniej. We wrześniu nabywców znalazły 2.442 auta, o 21,6 procent więcej niż przed rokiem.
Na trzecie miejsce powrócił Fiat z wynikiem sumarycznym 18.272 sprzedane auta (spadek o 2 procent), z czego 2.014 sztuk to rezultat wrześniowej sprzedaży (wzrost o 2 procent).
Czwarty na liście Opel osiągnął większe wyniki od ubiegłorocznych zarówno w ujęciu miesięcznym - 1.575 aut (wzrost o 3,6 procent), jak i skumulowanym - 17 tys. 853 auta (wzrost o 9,3 proc.).
Sklasyfikowany na piątej pozycji Ford sprzedał w dziewiątym miesiącu roku 1.426 aut, o 8,2 procent więcej niż przed rokiem. W okresie styczeń - wrzesień bieżącego roku na zakup samochodów tej marki zdecydowało się 13 tys. 290 osób, o 9,7 procent mniej niż rok wcześniej.
Szóstą lokatę zajmuje Renault z wynikiem 11 tys. 878 sprzedanych aut (10,9 procent spadku), w tym 1.131 sztuk to rezultat wrześniowy (29,7 procent wzrostu).
Peugeot we wrześniu sprzedał 1.163 auta, o 5,7 procent więcej niż rok temu. Wynik skumulowany - 10 tys. 927 sztuk - zmalał o 9,3 procent.
Zajmujący ósme miejsce Volkswagen przełamał malejącą tendencję sprzedaży sumarycznej: 9.931 aut to o 11 procent więcej niż rok wcześniej. Wynik wrześniowy wyniósł 1.360 aut i był o 21,5 procent większy niż przed rokiem.
Najbardziej drastyczne spadki odnotował Citroen: wynik uzyskany we wrześniu - w wysokości 902 sztuki - jest o 4,3 procent mniejszy, a łączny od początku roku - 8.741 sztuk - jest o 18,3 procent mniejszy niż w poprzednim roku.
Pierwszą dziesiątkę notowania zamyka Honda z wynikiem 6.997 sprzedanych aut, o 10,6 procent mniejszym niż rok wcześniej. We wrześniu japoński producent sprzedał w Polsce 797 samochodów, co oznacza wzrost o 13,7 procent w stosunku do poprzedniego roku.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl