Nastroje konsumentów poprawiły się we wrześniu 2022
2022-09-21 11:40
Lepsze nastroje konsumentów © pixabay.com
We wrześniu 2022 polepszyły się nastroje konsumentów - wynika z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego. Dotyczy to jednak tylko obecnych nastrojów konsumenckich. Przyszłe nastroje konsumenckie pogorszyły się.
Przeczytaj także: Konsumenci w gorszych nastrojach w sierpniu 2022
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 44,2 i był o 0,7 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) we wrześniu 2022 r.
Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiła się ocena obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (wzrost o 5,4 p. proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 0,3 p. proc. i 0,1 p. proc.). Niższe wartości niż przed miesiącem odnotowano dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 2,0 p. proc. i 0,2 p. proc.).
W odniesieniu do września 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 31,2 p. proc.
fot. pixabay.com
Lepsze nastroje konsumentów
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) we wrześniu 2022 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 2,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -33,2.
Na spadek wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 7,8 p. proc. i 2,0 p. proc.). Spadek o 0,2 p. proc. wystąpił także dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. Wyższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (wzrost o 0,2 p. proc.).
We wrześniu br. WWUK osiągnął wartość o 25,1 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2021 r.
Przeczytaj także:
Lepsze nastroje konsumentów w grudniu 2024
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)