Branża PR w mediach IX 2006
2006-10-14 00:01
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Branża PR w mediach VIII 2006
Wrześniowy raport wizerunkowy branży PR, na który w tym miesiącu złożyło się 129 publikacji, zdominowany został przez zagadnienia dotyczące PR-u politycznego (37 materiałów). Warto zwrócić uwagę na fakt, że 29,7% wszystkich przekazów na ten temat miało wydźwięk negatywny. Drugim tematem pod względem popularności w mediach były porady PR-owskie (29 materiałów).W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR-u uwzględniono 124 materiały w całości poświęcone tematyce public relations. Pierwsze miejsce wśród firm, organizacji i instytucji zajęła Polska Organizacja Turystyczna, która pojawiała się w mediach w kontekście wizerunku Polski za granicą.
fot. mat. prasowe
Słynne już wezwanie „Karmmy kaczki”, wygłoszone przez niego w Parku Ujazdowskim podczas spotkania z dziećmi, było jedną z wielu podejmowanych od jakiegoś czasu prób poprawy wizerunku premiera. Nagłaśniany w mediach pocałunek pani Jolanty Szczypińskiej pomógł odsunąć niekorzystne dla niego skojarzenia; ponadto, według Dziennika, Kaczyński zyskał opinię bardziej przystępnego i cierpliwego dla dziennikarzy.
fot. mat. prasowe
78,3% przekazów zawartych w badaniu stanowią artykuły prasowe. Najczęściej tematykę PR-u poruszał Puls Biznesu (19 publikacji). Spośród przekazów dotyczących branży aż 80,6% miało wydźwięk neutralny. 14,7% materiałów było negatywnych, a 4,6% pozytywnych. Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (47,2%) oraz poświęcone biznesowi i gospodarce (33,3%).
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl