Sprzedaż telefonów komórkowych na świecie
2006-10-19 00:09
Przeczytaj także: Rośnie sprzedaż telefonów komórkowych
W krajach dobrze rozwiniętych funkcjonalność stanie się dla producentów nawet ważniejsza niż ich wysiłki utrzymania sprzedaży mimo wysokich poziomów penetracji rynku. Początek wiadomości multimedialnych w parze z kolorowymi wyświetlaczami pchnęły rynek masowy telefonów z aparatem fotgraficznym na większość światowych rynków, tuż za nimi znalazły się gry i możliwość ściągania video. Kolejnym kluczowym polem bitwy dla sprzedawców będzie muzyka i mobilna telewizja.
Według raportu Informy, 9,6 proc. (120.12 milionów) sprzedanych w 2011 roku telefonów będzie wyposażona w mobilną telewizję. Chiny i Korea Południowa będą dominować w sektorze w nadchodzących latach, ale do 2011 roku również Stany Zjednoczone i Europa staną się kluczowymi graczami na rynku.
Informa uważa, że liczba sprzedanych telefonów z zestawami do słuchania muzyki wzrośnie z 69,8 milionów w 2005 roku do 126,1 milionów w 2006 roku, co będzie stanowić 80-procentowy wzrost. W roku 2011 wśród sprzedanych telefonów aż 55 proc. będzie miało możliwość odtwarzania muzyki.
Telefony komórkowe z aparatami fotograficznymi, jako jeden z najlepszych wynalazków kolejnej generacji telefonów, będą stanowić 81 proc. całkowitej sprzedaży do 2011 roku. Informa uważa, że jest to nadal przyszłościowa dziedzina wzrostu, szczególnie ponieważ operatorzy nie potrafili powiększyć swoich zysków skupiając się bardziej na technologii przesyłania wiadomości między osobami, niż na wykorzystaniu aparatów w tradycyjny sposób, jak wysyłanie zdjęć do komputera, drukowanie ich lub udostępnianie w Internecie. Polepszone oprogramowanie umozliwiające użytkownikom wysyłanie zdjęć prosto na stronę mobilnego bloga (moblog), pomoże napędzić rynek.
Chociaż technologia poprawiła się znacząco, aby mogła radzić sobie ze wszystkimi nowinkami technicznymi wykorzystywanymi w telefonach, telefony przyszłości będą musiały posiadać mocniejsze procesory, większe pamięci, lepsze wyświetlacze i baterie o dłuższej żywotności,. Jeśli nowe telefony komórkowe mają trafić do konsumenta masowego, przemysł będzie musiał sobie poradzić z licznymi wyzwaniami, począwszy od klienta i ceny produktu, do kompatybilności i sprawy roamingu.
Rynek Azjatycki ze sprzedażą na poziomie 287.8 milionów w 2005 roku (38 proc. to udział Chin) był największym rynkiem telefonii komórkowej w ciągu ostatnich 4 lat. Sprzedaż w regionie w ciągu kolejnych kilku lat będzie nadal rosnąć, ponieważ nasycenie rynku jest wciąż relatywnie niskie.
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Sprzedaż telefonów komórkowych VII-IX 2006
1 2
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
sprzedaż telefonów komórkowych, rynek telefonów komórkowych, rynek telefonii komórkowej