Mniejsze wydatki na reklamę
2006-10-17 00:17
Wydatki na reklamę w roku 2006 zmniejszają się - dotyczy to zarówno rynku amerykańskiego, jak i globalnego. Najnowsze badania wskazują również na zmianę stosunku poziomu wydatków na reklamę do poziomu inflacji.
Przeczytaj także: Starlink: rynek reklamowy I-VI 2007
Po raz pierwszy stopa inflacji wyprzedziła stopę wzrostu wydatków na reklamę.Badania potwierdzają, że nacisk na poziom wydatków na reklamę wywiera wzrastająca konkurencja. Najlepiej widać to w wydatkach internetowych. Podczas gdy reklamy w innych dziedzinach cechują się spadkiem, reklama online nieustannie się rozwija. Na wysoką średnią w tym obszarze wpłynęła bardzo dobra pierwsza połowa roku.
Tempo wzrostu wydatków na reklamę w internecie w Stanach Zjednoczonych wyniesie 4,9 proc., a nie, jak podawały to wcześniejsze prognozy - 5,1 proc. Globalne wydatki na reklamę osiągną w tym roku 4,3 proc. wzrost.
Przeczytaj także:
Rynek reklamy w Europie rozwija się
oprac. : Mediarun.pl