Nastroje konsumentów jeszcze lepsze w grudniu 2022
2022-12-21 12:18
![Nastroje konsumentów jeszcze lepsze w grudniu 2022 [© pixabay.com] Nastroje konsumentów jeszcze lepsze w grudniu 2022](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-jeszcze-lepsze-w-grudniu-2022-249749-200x133crop.jpg)
Nastroje konsumentów jeszcze lepsze © pixabay.com
W grudniu 2022 dalsza poprawa nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.
Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w listopadzie 2022 nieco lepsze
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 41,9 i był o 2,1 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w grudniu 2022 r.
Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,2 p. proc. i 2,5 p. proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 2,2 p. proc. i 1,8 p. proc.). Niższą wartości niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadek o 0,5 p. proc.).
W odniesieniu do grudnia 2021 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 14,6 p. proc.
W 2022 r. BWUK był o 20,2 p. proc. niższy w porównaniu do 2021 r. i osiągnął wartość -39,8.
fot. pixabay.com
Nastroje konsumentów jeszcze lepsze
Nastroje konsumentów w grudniu poprawiły się.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w grudniu 2022 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 3,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -30,7.
Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największy wzrost odnotowano dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (o 5,2 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 4,2 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, 2,5 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz 0,5 p. proc. dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia.
W grudniu br. WWUK osiągnął wartość o 11,0 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2021 r.
W 2022 r. wartość WWUK była o 14,5 p. proc. niższa niż w 2021 r. i ukształtowała się na poziomie -29,5.
Przeczytaj także:
Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025
![Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025 [© Freepik] Nastroje konsumentów poprawiły się w I 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-poprawily-sie-w-I-2025-264488-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)