Wyniki Megapanel VIII 2006
2006-10-25 00:31
© fot. mat. prasowe
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za sierpień 2006 roku.
Przeczytaj także: Wyniki Megapanel VII 2006
Jeśli chodzi o zasięg miesięczny witryn to pozycję lidera nadal ugruntowuje wyszukiwarka Google, której zasięg w stosunku do lipca br. zwiększył się o około 0,6 punktu procentowego osiągając 82,24 proc. Dalsze miejsca w czołówce należą do Onet.pl (pozycja 2) i Wirtualnej Polski (pozycja 3). Zmiana w stosunku do lipca 2006 nastąpiła dopiero na pozycji czwartej, gdzie Interia.pl ustąpiła miejsca Allegro.pl.fot. mat. prasowe
W sierpniu wzrosła też liczba odsłon serwisu społecznościowego grono.net, który obecnie może pochwalić się wynikiem 457 068 356 przy 792 502 użytkownikach. Dla porównania, w lipcu portal ten zanotował 351 294 180 odsłon.
fot. mat. prasowe
Również popularność portalu youtube.com znacząco wzrosła z 1 427 821 godzin spędzonych przez użytkowników w lipcu do 2 072 247 w sierpniu.
fot. mat. prasowe
Pogorszeniu uległ wynik komunikatora MSN messenger, który w sierpniu odnotował spadek zasięgu do 0,77 proc., w stosunku do lipca, kiedy mógł się pochwalić zasięgiem w wysokości 0,88 proc.
W sierpniowym rankingu nowością jest też komunikator Xfire z zasięgiem 0,11 proc. i 13 409 użytkowników. Nowemu komunikatorowi miejsca ustąpił Yahoo Messenger.
fot. mat. prasowe
* W zestawieniu najpopularniejszych komunikatorów nie uwzględniono:
- komunikatora Windows Messenger, który instaluje się automatycznie wraz z systemem Windows i uruchamiając się automatycznie po starcie komputera w przeważającej części przypadków nie jest używany.
Liczebność próby: N=18 265. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC.
Przeczytaj także:
Wyniki Megapanel IV 2010
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl