Hipermarkety w oczach klientów
2006-10-28 00:16
Jakie cechy sieci super- i hipermarketów są najważniejsze dla klientów © fot. mat. prasowe
Według raportu "Wizerunek sieci handlowych" przygotowanego przez firmę doradczą On Board PR w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA, tylko 9% Polaków wymienia odpowiedzialność wśród najważniejszych cech super- i hipermarketów.
Przeczytaj także: Polscy konsumenci a hipermarkety
Listę najważniejszych cech marketów otwiera jakość produktów i obsługi (49% wskazań) oraz uczciwość wobec klientów (42%). Wśród cech, które Polacy najbardziej cenią wśród sieci super- i hipermarketów są też fachowość, kompetencja obsługi oraz klimat i miła atmosfera.Pozycje jakości i uczciwości w zestawie najbardziej pożądanych atutów sieci handlowych różnią się w zależności od przynależności respondentów do różnych grup społecznych. Na przykład oczekiwanie jakości zmniejsza się na ogół wśród starszych osób (64% wskazań w grupie 15-17 lat i 44% w grupie osób powyżej 59 lat). Jednocześnie wraz ze zwiększaniem się wieku respondentów coraz większe jest znaczenie uczciwości (w grupie 15-17 lat tylko 31%, podczas gdy w grupie osób powyżej 59 lat – aż 51%). Uczciwość jako oczekiwana cecha sklepów zajęła też pierwsze miejsce w grupie robotników niewykwalifikowanych (50%). Oczekiwanie uczciwości względem klientów nie ma jednak widocznego związku np. z poziomem osiąganych przychodów – różnice są stosunkowo niewielkie.
fot. mat. prasowe
Jakie cechy sieci super- i hipermarketów są najważniejsze dla klientów
Z punktu widzenia komunikacji, analiza wyników badania może prowadzić do kilku dodatkowych interesujących wniosków. Okazuje się na przykład, że nowoczesność jest dużo ważniejsza dla niektórych grup klientów – wyższe od średniej wskazania odnotowano m.in. wśród osób w wieku 15-17 lat (33%), uczniów i studentów (33%) oraz kadry zarządzającej (30%). W przekazach adresowanych do tych środowisk mówienie o wdrożeniu nowych technologii jest nawet ważniejsze niż podkreślanie miłej atmosfery czy fachowości obsługi.
Przeczytaj także:
Sieci handlowe a preferencje konsumenta
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl