Hipermarkety w oczach klientów
2006-10-28 00:16
Przeczytaj także: Polscy konsumenci a hipermarkety
Tak złe opinie odzwierciedlają wizerunek branży, na który złożyły się wydarzenia dotyczące właściwie tylko kilku firm. Minione lata przyniosły liczne publikacje prasowe na temat protestów pracowników, procesów sądowych czy np. powstawania stowarzyszenia skupiającego pracowników poszkodowanych przez jedną z sieci handlowych.
Wszystko to, z wizerunkowego punktu widzenia, rzutuje w bardzo istotny sposób na społeczną percepcję branży handlu detalicznego. Kłopoty jednej sieci rzutują na odbiór wszystkich. Biorąc to pod uwagę, należy stwierdzić, że komunikacyjna sytuacja sieci super- i hipermarketów jest dużo gorsza niż przedsiębiorstw innych branż.
fot. mat. prasowe
Czy super- i hipermarkety są na ogół uczciwe wobec swoich pracowników
fot. mat. prasowe
Czy super- i hipermarkety są na ogół uczciwe wobec swoich klientów
Znacznie lepiej Polacy oceniają natomiast uczciwość sieci wobec swoich klientów. Tutaj opinie rozkładają się zupełnie inaczej. Ogółem, 39% Polaków deklaruje, że markety są uczciwe wobec klientów. W niektórych grupach oceny były dużo lepsze – np. 45% osób z wyższym wykształceniem wskazało odpowiedź „zdecydowanie tak” i „raczej tak”. Podobnie odpowiadali też pracownicy na stanowiskach kierowniczych, menedżerowie (49%), pracownicy firm handlowych (45%).
Informacje o badaniu
Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.
Do pobrania: raport .
Przeczytaj także:
Sieci handlowe a preferencje konsumenta
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl