Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
2023-05-11 12:00
Reklama w telewizji © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Wzrosły wydatki na reklamę telewizyjną
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Z czego wynika wzrost wydatków na reklamę telewizyjną?
- Które kanały telewizyjne odnotowały w I kwartale bieżącego roku wzrost udziałów w oglądalności?
- Kto stanowi dziś o sile rynku reklamy telewizyjnej
Wzrost przychodów wynika z utrzymującego się, wysokiego popytu na kampanie reklamowe w telewizji. Pomimo spadającej oglądalności - czas spędzony przed telewizorami, przez widzów w wieku 16-59 lat, był w pierwszym kwartale br. krótszy o 22 minuty niż analogicznym okresie 2022 r - stacje telewizyjne były w stanie zrekompensowac spadki dostępnego inventory dzięki inflacji cen. Największy wzrost udziału w oglądalności obserwowany jest w przypadku poza telewizyjnych źródeł sygnału , których udział wynosi już średnio miesięcznie niemal 15 proc. wobec niespełna 12 proc. w ubiegłym roku. Pokazuje to, że telewizor służy obecnie nie tylko ogladaniu telewizji linearnej, ale również rozrywce dostarczanej za pośrednictwem usług OTT.
W TOP10 kanałów wzrost udziałów w oglądalności w pierwszym kwartale odnotowały tylko kanały TVN, TVP2 i TV4. Największy spadek udziałów dotknął kanał TVN24, co jest związane z wysoką bazą ubiegłoroczną, kiedy zainteresowanie kanałem wzrosło z powodu wybuchu wojny w Ukrainie. Spośród stacji dostępnych w dystrybucji naziemnej, największy spadek zanotowała stacja Polsat, pomimo startu nowej ramówki w marcu.
fot. mat. prasowe
Wartość przychodów reklamowych netto (spoty reklamowe) w pierwszym kwartale 2023 r. vs 2022 r.
Rynek reklamy telewizyjnej w pierwszym kwartale br. odnotował dosyć wyraźny wzrost, biorąc pod uwagę spadkową tendencję z 2022 r. Warto zwrócić uwagę, że to mniejsze stacje stanowią obecnie o sile tego rynku, bo ich wpływy rosną wyraźnie szybciej niż czołowej dziesiątki. Uważamy, że wynik po pierwszym kwartale stanowi solidną bazę na cały bieżący rok i estymujemy, że w 2023 r. rynek telewizyjny wzrośnie o 0,7 proc. – mówi Iwona Jaśkiewicz - Kundera, Chief Investment Officer w Publicis Groupe Polska.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)