Polacy szturmują serwisy z prognozą pogody
2023-05-15 11:00
Pogoda © celeste clochard - Fotolia
Przeczytaj także: Żywiec i Kompania Piwowarska, czyli zmasowany atak przed majówką
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- W jakim okresie widoczne było szczególne zainteresowanie serwisami i aplikacjami z prognozą pogody?
- Które z serwisów i aplikacji cieszyły się największym zainteresowaniem internautów?
- Kiedy dostrzegalne stało się wzmożone zainteresowania serwisami turystycznymi?
Słońce czy deszcz?
Jak wynika z danych, szczególne zainteresowanie serwisami i aplikacjami z prognozą pogody przypadło na okres 23-26 kwietnia, a więc na tydzień przez długim majowym weekendem. Dzienna liczba realnych użytkowników znacząco przekraczała wówczas średnią z badanego okresu (3,9 mln RU), w rekordowym momencie (24 kwietnia) nawet o 27%.
fot. mat. prasowe
Pogoda - realni użytkownicy
Tę samą tendencję dało się zaobserwować podczas analizy liczby odsłon na omawianych stronach i aplikacjach. Szczyt zainteresowania również w tym przypadku przypadł 24 kwietnia, kiedy to liczba odsłon przewyższyła średnią dla omawianego okresu, wynoszącą 7,3 mln, o 46% i osiągnęła wynik 10,6 mln.
fot. mat. prasowe
Pogoda - odsłony
A które z serwisów i aplikacji cieszyły się największym zainteresowaniem internautów? Na pierwszym miejscu w analizowanym okresie znalazła się strona weather.com, którą odwiedziło w tym czasie 9,6 mln osób, generując blisko 80 mln odsłon. Na drugim miejscu zestawienia znalazł się pogodowy serwis Interii (5,9 mln realnych użytkowników, ale ponad 80 mln odsłon), na trzecim natomiast aplikacja Pogoda & Radar, która przyciągnęła 2,4 mln internautów.
fot. mat. prasowe
Pogoda - TOP serwisy i aplikacje
Decyzja do ostatniej chwili
W przypadku serwisów ogłoszeniowych związanych z turystyką analizę zawęziliśmy do kwietnia. Okazało się, że zwiększone zainteresowanie stronami z tej kategorii można było zaobserwować już od drugiej dekady miesiąca – rekord liczby RU padł 11 kwietnia (1,2 mln), co stanowiło wzrost w stosunku do średniej miesięcznej (0,8 mln) o 44%. Zwiększona popularność stron z ogłoszeniami turystycznymi utrzymywała się aż do 28 kwietnia.
fot. mat. prasowe
Turystyka - realni użytkownicy
Analiza liczby odsłon ponownie potwierdziła tendencję wynikającą z liczby użytkowników, przy czym dniem z rekordowym wynikiem był w tym przypadku 25 kwietnia. Tego dnia internauci wygenerowali na stronach z ogłoszeniami turystycznymi aż 6,4 mln odsłon, czyli o 60% więcej niż wynosi średnia dla całego miesiąca (4 mln).
fot. mat. prasowe
Turystyka - odsłony
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)