Żywiec i Kompania Piwowarska, czyli zmasowany atak przed majówką
2023-05-19 08:41
Przeczytaj także: Polacy szturmują serwisy z prognozą pogody
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Które koncerny piwowarskie okazały się szczególnie aktywne w mediach?
- Jakie kanały reklamowe cieszyły się szczególną popularnością?
- Która z marek piwa zdominowała konkurencję pod względem udziału kontaktów reklamowych?
Analitycy Gemius przyjrzeli się danym z badania gemiusAdReal, aby znaleźć odpowiedź na to pytanie.
Analizie poddaliśmy aktywność reklamową marek z branży piwowarskiej, w okresie od początku kwietnia do 7 maja.
Pod względem liczby kontaktów reklamowych aktywność reklamowa branży została zdominowana w omawianym okresie przez 2 największe koncerny: Kompanię Piwowarską oraz Grupę Żywiec. Ich łączny Share of Voice w całej branży piwnej wyniósł 84% (Kompania Piwowarska – 49,10%, Grupa Żywiec 34,87%).
Kompania Piwowarska w okresie od 1 kwietnia to 7 maja 2023 osiągnęła niemal 1,2 miliarda kontaktów reklamowych, docierając tym samym do 87,78% osób w wieku 18+. Oznacza to, że przeciętny pełnoletni Polak zetknął się z kreacją reklamową tej marki niemal 45 razy.
Grupa Żywiec w tym samym okresie osiągnęła 847 milionów emisji, odnotowując w grupie 18+ zbliżony zasięg do swojego konkurenta (86,86%) i częstotliwość na poziomie 32 kontaktów w badanym okresie.
fot. mat. prasowe
Podsumowanie wskaźników - Kompania Piwowarska
Kompania Piwowarska w okresie od 1 kwietnia to 7 maja 2023 osiągnęła niemal 1,2 miliarda kontaktów reklamowych
fot. mat. prasowe
Podsumowanie wskaźników - Grupa Żywiec
Grupa Żywiec w tym samym okresie osiągnęła 847 milionów emisji
Analizując dzienną aktywność obu marek dostrzegamy dwie różne strategie. Kompania Piwowarska zintensyfikowała swoją aktywność reklamową zdecydowanie wcześniej, bo już od 11 kwietnia. Wyraźny wzrost liczby kontaktów reklamowych w przypadku Grupy Żywiec obserwujemy z początkiem Majówki.
fot. mat. prasowe
Dzienna aktywność
Kompania Piwowarska zintensyfikowała swoją aktywność reklamową zdecydowanie wcześniej
Obie marki wykorzystywały w kampanii zarówno telewizję, jak i kanały digital. Pod względem liczby kontaktów reklamowych w TV zdecydowanie aktywniejszą kampanię prowadziła Kompania Piwowarska (1 mld kontaktów reklamowych vs 635 mln w przypadku Grupy Żywiec). W digitalu dominowała natomiast Grupa Żywiec z 212 mln konktatów reklamowych.
Intensywniejsza aktywność Grupy Żywiec w internecie przełożyła się na 6,57 p.p. zasięgu inkrementalnego, jaki kampania digitalowa dobudowała do kampanii telewizyjnej. W przypadku kompanii Piwowarskiej było to 4,96 p.p. zasięgu.
fot. mat. prasowe
Kanały reklamowe
Obie marki wykorzystywały w kampanii zarówno telewizję, jak i kanały digital
Pod względem udziału kontaktów reklamowych w całej branży na pierwszym miejscu znalazła się marka Żywiec, ze wskaźnikiem Share of Voice wynoszącym 14,19%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Tyskie – 10,52%, zaś podium zamyka Lech Free - 9,19%. Na ostatniej pozycji zestawienia 10 najaktywniejszych marek znalazł się HARDMADE z udziałem w kontaktach reklamowych wynoszącym 4,57%.
fot. mat. prasowe
Share of Voice
Pod względem udziału kontaktów reklamowych w całej branży na pierwszym miejscu znalazła się marka Żywiec

oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)