Żywiec i Kompania Piwowarska, czyli zmasowany atak przed majówką
2023-05-19 08:41
Branża piwowarska reklamuje się przed majówką © pixabay.com
Przeczytaj także: Polacy szturmują serwisy z prognozą pogody
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Które koncerny piwowarskie okazały się szczególnie aktywne w mediach?
- Jakie kanały reklamowe cieszyły się szczególną popularnością?
- Która z marek piwa zdominowała konkurencję pod względem udziału kontaktów reklamowych?
Analitycy Gemius przyjrzeli się danym z badania gemiusAdReal, aby znaleźć odpowiedź na to pytanie.
Analizie poddaliśmy aktywność reklamową marek z branży piwowarskiej, w okresie od początku kwietnia do 7 maja.
Pod względem liczby kontaktów reklamowych aktywność reklamowa branży została zdominowana w omawianym okresie przez 2 największe koncerny: Kompanię Piwowarską oraz Grupę Żywiec. Ich łączny Share of Voice w całej branży piwnej wyniósł 84% (Kompania Piwowarska – 49,10%, Grupa Żywiec 34,87%).
Kompania Piwowarska w okresie od 1 kwietnia to 7 maja 2023 osiągnęła niemal 1,2 miliarda kontaktów reklamowych, docierając tym samym do 87,78% osób w wieku 18+. Oznacza to, że przeciętny pełnoletni Polak zetknął się z kreacją reklamową tej marki niemal 45 razy.
Grupa Żywiec w tym samym okresie osiągnęła 847 milionów emisji, odnotowując w grupie 18+ zbliżony zasięg do swojego konkurenta (86,86%) i częstotliwość na poziomie 32 kontaktów w badanym okresie.
fot. mat. prasowe
Podsumowanie wskaźników - Kompania Piwowarska
fot. mat. prasowe
Podsumowanie wskaźników - Grupa Żywiec
Analizując dzienną aktywność obu marek dostrzegamy dwie różne strategie. Kompania Piwowarska zintensyfikowała swoją aktywność reklamową zdecydowanie wcześniej, bo już od 11 kwietnia. Wyraźny wzrost liczby kontaktów reklamowych w przypadku Grupy Żywiec obserwujemy z początkiem Majówki.
fot. mat. prasowe
Dzienna aktywność
Obie marki wykorzystywały w kampanii zarówno telewizję, jak i kanały digital. Pod względem liczby kontaktów reklamowych w TV zdecydowanie aktywniejszą kampanię prowadziła Kompania Piwowarska (1 mld kontaktów reklamowych vs 635 mln w przypadku Grupy Żywiec). W digitalu dominowała natomiast Grupa Żywiec z 212 mln konktatów reklamowych.
Intensywniejsza aktywność Grupy Żywiec w internecie przełożyła się na 6,57 p.p. zasięgu inkrementalnego, jaki kampania digitalowa dobudowała do kampanii telewizyjnej. W przypadku kompanii Piwowarskiej było to 4,96 p.p. zasięgu.
fot. mat. prasowe
Kanały reklamowe
Pod względem udziału kontaktów reklamowych w całej branży na pierwszym miejscu znalazła się marka Żywiec, ze wskaźnikiem Share of Voice wynoszącym 14,19%. Na drugim miejscu uplasowała się marka Tyskie – 10,52%, zaś podium zamyka Lech Free - 9,19%. Na ostatniej pozycji zestawienia 10 najaktywniejszych marek znalazł się HARDMADE z udziałem w kontaktach reklamowych wynoszącym 4,57%.
fot. mat. prasowe
Share of Voice
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)