Jaka reklama działa na matki?
2006-11-16 01:20
Zaledwie 20 proc. matek uważa, że reklamodawcy skutecznie do nich docierają ze swoimi przekazami. Okazuje się że podczas podejmowania decyzji zakupowych, większość z nich najchętniej korzysta z rekomendacji i informacji innych mam.
Przeczytaj także: 15 trendów w marketingu w 2022 roku
70 proc. matek uważa, iż reklamy nie są adresowane do nich, a 30 proc. podkreśla, że niektóre nawet je obrażają, wynika z badań przeprowadzonych przez Haystack Group. Najwidoczniej marketingowcy kreują w swoich kampaniach obraz matki, który nie odpowiada temu, jak widzą się same zainteresowane. Wyjściem z sytuacji może być zmiana prezentowanego w reklamach portretu kobiety z dzieckiem - przewidują autorzy badania.91 proc. matek woli kupować marki i produkty polecone przez inne matki. I tu tkwi szansa dla reklam internetowych - twierdzą eksperci Haystack Group. Mamy coraz więcej czasu spędzają surfując po sieci. Badania wskazują, że 95 proc. z nich przynajmniej raz dziennie zagląda do internetu, zdecydowana większość również (88 proc.) szuka tu wskazówek i porad dotyczących opieki nad pociechami., a 85 proc. klika na reklamy internetowe.
Aż 86 proc. mam robi w internecie zakupy. To właśnie od nich pochodzi ponad połowa ogólnych wydatków online na sprzęt elektroniczny oraz jedzenie. Na kolejnych miejscach, wśród najczęściej dokonywanych przez matki zakupów online, znajdują się różnego rodzaju kosmetyki, wyposażenie wnętrz oraz ubrania.
Przeczytaj także:
Amazon preferowaną przez konsumentów platformą reklamową
oprac. : Mediarun.pl