Raport ESG, czyli jak Answear.com realizuje ideę zrównoważonego rozwoju
2023-05-29 15:31
Raport ESG, czyli jak Answear.com realizuje ideę zrównoważonego rozwoju © fot. mat. prasowe
Komunikat PR
Dzisiaj coraz częściej słyszymy o ryzykach związanych z ochroną środowiska, kwestiami społecznymi i ładem korporacyjnym. To ogromne wyzwanie dla przedsiębiorstw, ale i konsumentów, którzy coraz głośniej mówią o tym, że oczekują odpowiedzialności od firm. Dostosowanie się do tych wymagań niesie za sobą wiele zmian nie tylko na płaszczyźnie prawnej, ale również mentalnej. Przykładem jest spółka Answear, która bardzo konsekwentnie i w porozumieniu z Pracownikami wdraża strategię ESG. O jej najważniejszych elementach - docenianych również przez rynek - piszemy poniżej. Zapraszamy do lektury.Co to jest ESG?
ESG to obszary związane z ochroną środowiska naturalnego (E-Environmental), odpowiedzialnością społeczną (S-Social) i ładem korporacyjnym (G-Corporate Governance). To kluczowe kryteria, na które powinna zwracać uwagę każda firma dążąca do odpowiedzialnego i zrównoważonego rozwoju. Oczekują tego od firm nie tylko regulatorzy czy inwestorzy, ale coraz częściej konsumenci i pracownicy. To właśnie te wartości dzisiaj zdecydowanie częściej wpływają na ich decyzje zakupowe, a w konsekwencji przekładają się na rentowność firm.
Answear.com liderem w zakresie wdrażania ESG na rynku e-commerce
W pierwszym zintegrowanym raporcie ESG spółki Answear możemy poznać zarówno wyniki finansowe firmy, jak również działania z zakresu CSR zrealizowane do tej pory przez spółkę. A tu - trzeba przyznać - lista działań jest imponująca i stanowi doskonałą inspirację dla innych firm.
Answear angażuje się w budowanie odpowiedzialnego biznesu na kilku płaszczyznach.
Po pierwsze - core swojej działalności - a więc ubrania stara się recyklingować. Zachęca do tego konsumentów w ramach programu Wear&Share. Polega on na oddawaniu ubrań, które można zrecyklingować bądź przeznaczyć je na rynek drugiego obiegu. W ten sposób zwiększa świadomość ekologiczną. Program działa od kilku lat, w samym 2022 roku firmie udało się zebrać prawie 15 tysięcy kilogramów ubrań. Zgromadzone środki z kolei przeznaczono na posadzenie 700 drzew w ramach akcji „Czas na las” fundacji Aeris Futuro.
fot. mat. prasowe
Answear.com liderem w zakresie wdrażania ESG na rynku e-commerce
Po drugie firma zwraca uwagę na to, w co pakuje swoje produkty i propaguje materiały pochodzące z recyklingu. Za tymi deklaracjami stoją konkretne działania. Obecnie 80% wykorzystywanych materiałów do pakowania pochodzi z recyklingu. Dodatkowo producenci foliopaków, z którymi współpracuje spółka, posiadają certyfikat Blue Angel, a opakowania kartonowe certyfikat FSC Recykling.
Dodatkowo firma stawia na marki, które tak samo jak ona cenią sobie zrównoważony rozwój. Ważnym założeniem strategii ESG jest również rezygnacja ze współpracy z podmiotami, które nie uczestniczą w działaniach mających na celu propagowanie dobrych postaw. Warto podkreślić, że tylko w 2022 roku niemal 30% całej oferty Answear stanowiły produkty Planet Friendly, a więc takich które chronią naszą planetę.
Działania z zakresu ESG widać też w środku firmy. Mowa tu m.in. o ograniczeniu zużycia papieru, wprowadzeniu elektronicznego obiegu informacji a także prowadzonej edukacji ekologicznej. Głównym narzędziem komunikacji wewnątrz organizacji jest intranet, z którego pracownicy mogą dowiedzieć się m.in. o segregacji fusów, stanowiących nawóz dla terenów zielonych Krakowa, minimalizacji zużycia energii w budynku czy ograniczenia zużycia plastikowych butelek dzięki zastosowaniu filtrów do wody.
Cały raport dostępny jest pod linkiem: https://csr.answear.com/Raport_ESG.pdf
fot. mat. prasowe
Jak Answear.com realizuje ideę zrównoważonego rozwoju
Czy inne firmy wezmą przykład z Answear?
Trend ESG z pewnością na stałe zagości w wielu odpowiedzialnych firmach. Dzisiaj dla uzyskania konkretnego zysku konieczne jest dostosowanie się do zmieniającego się świata. A ten zdecydowanie podąża w kierunku świadomości: ekologicznej i konsumenckiej. Dzisiaj Klienci wybierający produkty, chcą mieć poczucie, że ich zakup nie tylko nie przyczyni się negatywnie do ochrony środowiska ale przede wszystkim pociągnie za sobą coś dobrego. Szybkie dostosowanie się więc do tego trendu będzie koniecznością.
Wdrażanie praktyk ESG w firmach stanie się zatem wyrazem odpowiedzialności za obecne i przyszłe pokolenia, a także jedynym słusznym kierunkiem biznesowym.
oprac. : Komunikat PR
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)