Telefonia komórkowa w Polsce
2006-10-30 01:08
© fot. mat. prasowe
Ericsson przedstawił wyniki tegorocznych badań konsumenckich w Polsce. Polska jest gotowa na przyjęcie nowoczesnych usług multimedialnych - taki wniosek płynie z przeprowadzonych badań. Według raportu 23% Polaków już dziś korzysta z nowoczesnych usług telefonii komórkowej.
Przeczytaj także: Europejczycy a telefony komórkowe
Młodzież z kolei, jest wręcz spragniona nowych usług, a jak pokazuje przykład SMS-ów są oni w stanie przekonać pozostałe grupy społeczne do nowinek technologicznych. Warto jednak pamiętać, że Polacy są nadal wrażliwi na cenę usług.fot. mat. prasowe
Rynek polski w większości aspektów wykazuje podobne trendy jak pozostałe kraje europejskie. W jednym przypadku różnica jest niezwykle widoczna. Polska jest krajem SMS-ów.
fot. mat. prasowe
SMS inicjatorem ruchu w sieci
To właśnie SMS jest najpowszechniej wykorzystywaną formą komunikowania się wśród polskich użytkowników telefonów komórkowych. Jak podają badania, aż 57 proc. użytkowników komórek odpowiada przy pomocy wiadomości SMS.
Polacy prawie dwukrotnie częściej (6,5 dziennie), niż obywatele kolejnego z badanych krajów europejskich, wysyłają wiadomości tekstowe. SMS inicjuje ruch w sieci, gdyż z reguły Polacy odsyłają wiadomość tekstową lub oddzwaniają.
fot. mat. prasowe
Zastanawiające jest, że aż 78% konsumentów w Polsce samemu opłaca rachunki telefoniczne, a tylko w przypadku 2% wydatki pokrywają firmy.
Informacje o badaniu
Badania odbyły się w kwietniu 2006 roku. Przeprowadzono 1500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków.
Przeczytaj także:
Telewizja mobilna popularna u młodzieży
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl