Wiadomości SMS nie tracą popularności
2006-11-06 14:11

Przychody z tytułu wysłanych wiadomości SMS w latach 2006-2010 (według regionu w milionach dolarów) © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Telefony komórkowe: wiadomości SMS górą
“Lepszym posunięciem dla marketerów byłaby obserwacja rynku wiadomości mobilnych niż wdzieranie się na oślep w nowe kierunki rozwoju mobilnych mediów.” – powiedział John Gauntt, analityk eMarketera. ”Ogromny sukces przypadkowych aplikacji konsumenckich takich jak SMS w przeciwieństwie do kierowanych przez przemysł usług MMS, niesie ze sobą lekcje, iż większość konsumentów ceni mobilne usługi przesyłania danych, za to co pomagają im one osiągnąć.Usługi mobilne takie jak wysyłanie wiadomości SMS, MMS, e-maili oraz szybkich wiadomości MIM są przykładem sukcesu usług mobilnych polegających na przesyłaniu danych.
“Chociaż mobilna telewizja, muzyka mobilna, gry na komórkę i inne multimedialne aplikacje wydają się być fascynujące, poza rynkami Japonii, Korei i niektórymi wiodącymi rynkami Europy, tego typu usługi multimedialne ledwie się liczą pod względem generowania przychodów w porównaniu z usługami przesyłania wiadomościtekstowychi.” – podkreśla Gauntt.
Dla dostawców usług mobilnych zwiększająca się ilość wysyłanych wiadomości tekstowych (25 proc. na nasyconym rynku Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich 12 miesięcy) dostarczyła wiekszość przychodów w segmencie usług mobilnych. Jak wynika z ostatnich badań, przewiduje się, że globalny rynek wiadomości tekstowych SMS, MMS, MIM i e-mail powinien osiągnąć w 2006 roku wartość 50 miliardów dolarów i 100 miliardów dolarów w 2011 r.
fot. mat. prasowe
Przychody z tytułu wysłanych wiadomości SMS w latach 2006-2010 (według regionu w milionach dolarów)
Przychody z tytułu wysłanych wiadomości SMS w latach 2006-2010 (według regionu w milionach dolarów)
Połączenie dojrzewającej infrastruktury i rosnącej kultury komunikowania się poprzez wiadomości tekstowe jest przyczyną zainteresowania również ze strony marketerów korporacyjnych.
“Starbucks rozpoczął w 2006 roku grę Starbucks Summer Pursuit, która umożliwiła konsumentom odebranie serii pytań w postaci wiadomości SMS, w odpowiedzi na które, użytkownicy wysyłali zdjęcia zrobione przy pomocy aparatów w telefonach. Zwycięzcy mogli wygrać wycieczkę na Costa Rice.” – mówi Gauntt i dodaje - “Brytyjski McDonald dał szansę wygrania biletów na Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej klientom, którzy wysłali przy pomocy wiadomości SMS kod otrzymany razem z zamówionym jedzeniem. Procter & Gamble wykorzystało wysyłanie widomości tekstowych do swojej gry polegającej na umawianiu osób, bazującej na kodach i lokalizacjach barów. Jednocześnie firma cały czas promowała jedną ze swoich marek pasty do zębów. Kolejnym przykładem jest hiszpański eBay, który używa SMSów do informowania swoich klientów, gdy ci zostaną przelicytowani dając jednocześnie możliwość podwyższenia kwoty, a wszystko przy pomocy telefonu komórkowego.”
Sprzedawcy usług mobilnych muszą działać delikatnie chcąc wpłynąć na wzrost popularności szybkich wiadomości tekstowych takich jak MIM, nie niszcząc jednocześnie popytu na SMS.

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl