eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza

Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza

2023-06-22 09:36

Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza

Które marki postawiły na reklamę radiową, a które na telewizję? © patpitchaya - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Są już wyniki majowego badania gemiusAdReal. Opracowanie tradycyjnie już przygląda się sytuacji panującej na rodzimym rynku reklamy internetowej, telewizyjnej oraz radiowej, wskazując m.in. poziom wydatków przeznaczanych na działania reklamowe, najbardziej aktywne na tym polu branże oraz topowych reklamodawców wśród marek. Oto, do jakich wniosków prowadzi jego najnowsza odsłona.

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Które marki najczęściej sięgały po reklamę online?
  • Które branże wyróżniały się na tle innych pod względem liczby kontaktów reklamowych online?
  • Które marki postawiły na reklamę radiową, a które na telewizję?

RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W maju 2023 odnotowaliśmy 73,2 mld emisji kreacji reklamowych display i wideo, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2 576 kontaktów. reklamowe online dotarły łącznie do 86,53% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu display i 7,8 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w maju (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 49,66%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 60,3% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 48,39%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (29,7 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w maju wyniósł 40,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,21 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,31%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (5,6 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,1%) oraz Clothing and accessories (5 mld kontaktów reklamowych i SoV – 7,6%).

fot. mat. prasowe

Najaktywniejsze reklamowo branże

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w maju 2023 była marka Allegro.pl, która wygenerowała 2,8 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 83,8% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 2 mld kontaktów i 78,9% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (1,9 mld kontaktów i zasięg na poziomie 76,2%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Ford, który odnotował 0,66 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w maju 2023 była marka Allegro


fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w maju 2023 była marka Allegro


Wydatki na reklamę online

Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Allegro.pl, która znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,5%. Na drugim miejscu uplasowało się Media Expert z 3% udziału, natomiast podium zamyka Ceneo.pl (2,85% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Allegro


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W maju w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”. Wygenerowała ona ponad 11,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,48% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w maju wyniósł dla tej branży 17,98%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,18 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” (11,3 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,78% oraz 94,42% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (8,85 mld kontaktów reklamowych, SoV – 13,94% i zasięg - 94%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W maju w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża Trade


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w maju – podobnie jak w marcu oraz kwietniu – była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,21 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,4% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Orange (1,2 mld kontaktów reklamowych i 87,38% zasięgu), natomiast na trzecim – Rossmann (1,09 mln kontaktów i 85,95% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu znalazł się Allegro.pl z 572,5 mln kontaktów reklamowych i 83,7% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w maju – podobnie jak w kwietniu– była marka Lidl


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Orange – jej udział w wydatkach wyniósł 2,17% - a na drugim Rossmann, z udziałem na poziomie 2,01%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,91%.

fot. mat. prasowe

Wydatki TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Orange


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w maju była branża „Trade” (6,7 mld kontaktów reklamowych). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (2,6 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,25 mld kontaktów).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych była branża „Trade”


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w maju była marka Media Expert - wygenerowała ona 1,76 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,16% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Euro RTV AGD (617 mld kontaktów reklamowych, 75,45% zasięgu), na trzecim – Allegro.pl (333,18 mln kontaktów, 72,75% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamykają Carrefour (173,17 mln kontaktów i 65,05% zasięgu) oraz PKP Intercity (182,6 mln kontaktów, 60,87% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy - radio

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w maju była marka Media Expert


Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w maju marka Media Expert (12,42%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (3,76%) oraz MediaMarkt (2,23%).

fot. mat. prasowe

Wydatki radio

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w maju marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: