Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
2023-06-22 09:36
![Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza [© patpitchaya - Fotolia.com] Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/Reklama-w-internecie-telewizji-i-w-radio-Branza-handlowa-najaktywniejsza-253246-200x133crop.jpg)
Które marki postawiły na reklamę radiową, a które na telewizję? © patpitchaya - Fotolia.com
Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Które marki najczęściej sięgały po reklamę online?
- Które branże wyróżniały się na tle innych pod względem liczby kontaktów reklamowych online?
- Które marki postawiły na reklamę radiową, a które na telewizję?
RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ
W maju 2023 odnotowaliśmy 73,2 mld emisji kreacji reklamowych display i wideo, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2 576 kontaktów. reklamowe online dotarły łącznie do 86,53% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu display i 7,8 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w maju (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 49,66%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 60,3% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 48,39%.
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (29,7 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w maju wyniósł 40,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,21 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,31%.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (5,6 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 8,1%) oraz Clothing and accessories (5 mld kontaktów reklamowych i SoV – 7,6%).
fot. mat. prasowe
Najaktywniejsze reklamowo branże
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade”
Top reklamodawcy online
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w maju 2023 była marka Allegro.pl, która wygenerowała 2,8 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 83,8% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Media Expert z 2 mld kontaktów i 78,9% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (1,9 mld kontaktów i zasięg na poziomie 76,2%).
Ranking TOP 10 marek zamyka Ford, który odnotował 0,66 mld kontaktów reklamowych.
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy online
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w maju 2023 była marka Allegro
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy online
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w maju 2023 była marka Allegro
Wydatki na reklamę online
Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Allegro.pl, która znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,5%. Na drugim miejscu uplasowało się Media Expert z 3% udziału, natomiast podium zamyka Ceneo.pl (2,85% udziału).fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę online
Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Allegro
Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.
RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ
W maju w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Trade”. Wygenerowała ona ponad 11,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,48% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w maju wyniósł dla tej branży 17,98%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 19,18 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Pharmaceuticals” (11,3 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 17,78% oraz 94,42% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (8,85 mld kontaktów reklamowych, SoV – 13,94% i zasięg - 94%).
fot. mat. prasowe
Rynek reklamy telewizyjnej
W maju w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża Trade
Top reklamodawcy TV
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w maju – podobnie jak w marcu oraz kwietniu – była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,21 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,4% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Orange (1,2 mld kontaktów reklamowych i 87,38% zasięgu), natomiast na trzecim – Rossmann (1,09 mln kontaktów i 85,95% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu znalazł się Allegro.pl z 572,5 mln kontaktów reklamowych i 83,7% zasięgu w populacji 7-75.
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy TV
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w maju – podobnie jak w kwietniu– była marka Lidl
Wydatki na reklamę TV
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Orange – jej udział w wydatkach wyniósł 2,17% - a na drugim Rossmann, z udziałem na poziomie 2,01%. Trzecie miejsce należało do Kinder z udziałem 1,91%.
fot. mat. prasowe
Wydatki TV
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Orange
RYNEK REKLAMY RADIOWEJ
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w maju była branża „Trade” (6,7 mld kontaktów reklamowych). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (2,6 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,25 mld kontaktów).
fot. mat. prasowe
Rynek reklamy radiowej
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych była branża „Trade”
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w maju była marka Media Expert - wygenerowała ona 1,76 mld kontaktów reklamowych, docierając do 85,16% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Euro RTV AGD (617 mld kontaktów reklamowych, 75,45% zasięgu), na trzecim – Allegro.pl (333,18 mln kontaktów, 72,75% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamykają Carrefour (173,17 mln kontaktów i 65,05% zasięgu) oraz PKP Intercity (182,6 mln kontaktów, 60,87% zasięgu).
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy - radio
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w maju była marka Media Expert
Wydatki na reklamę radiową
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w maju marka Media Expert (12,42%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (3,76%) oraz MediaMarkt (2,23%).
fot. mat. prasowe
Wydatki radio
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w maju marka Media Expert
![Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024 [© Freepik] Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/Reklama-w-internecie-telewizji-i-w-radio-w-XII-2024-264581-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)