Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
2023-06-22 12:46
W czerwcu jeszcze lepsze nastroje konsumentów © pixabay.com
Czerwiec 2023 to kolejny miesiąc poprawy nastrojów konsumenckich. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.
Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w maju 2023 lepsze
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 28,2 i był o 1,7 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w czerwcu 2023 r.
Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 3,7 p. proc. i 2,5 p. proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 1,2 p. proc. i 1,1 p. proc.). Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,1 p. proc.).
W odniesieniu do czerwca 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 15,6 p. proc.
fot. pixabay.com
W czerwcu jeszcze lepsze nastroje konsumentów
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w czerwcu 2023 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,5 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -14,8.
Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 2,1 p. proc. i 1,2 p. proc.). Wzrost o 1,1 p. proc. wystąpił także dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek o 2,6 p. proc.).
W czerwcu br. WWUK osiągnął wartość o 16,5 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r.
Przeczytaj także:
Jakie nastroje konsumentów w listopadzie 2024?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)