Firmy tracą na przedświątecznej gorączce
2006-11-12 00:01
Przeczytaj także: Świąteczne zwyczaje internautów
W ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 2 mln Brytyjczyków zrobiło zakupy przez internet w czasie pracy - wynika z rapotru Employment Law Advisory Services (ELAS).Pochłonięci przez skomplikowane witryny internetowe, zaprojektowane tak, by jak najdłużej zatrzymać ich uwagę, pracownicy przyczyniają się do poważnych strat w swoich firmach. Średnia stawka godzinowa w Wielkiej Brytanii to 12,5 funta, łatwo więc obliczyć ile kosztuje firmę półgodzinne surfowanie w sieci. - A jest to czas, który pracownicy powinni poświęcić swojej pracy - podkreśla Peter Mooney z ELAS.
Dane firmy ELAS współgrają z prognozami agencji Hitwise UK, które przewidują rekordowe zakupy internetowe w okresie przedświątecznym. Jest to wynik coraz krótszego czasu realizacji zamówień oraz coraz skuteczniejszych, lepiej projektowanych i przyjaznych dla użytkowników serwisów internetowych, które sprawiają, że użytkownicy wolą poszukać interesujących podarunków w sieci, niż w zatłoczonych, głośnych sklepach - podaje Hitwise.
oprac. : Mediarun.pl