Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?
2023-07-14 09:52
![Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców? [© patpitchaya - Fotolia.com] Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/Reklama-w-internecie-telewizji-i-w-radio-Duze-roszady-wsrod-reklamodawcow-253688-200x133crop.jpg)
W internecie i radiu najaktywniejsze były marki z branży „Trade © patpitchaya - Fotolia.com
Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Które marki w czerwcu 2023 roku postawiły na reklamę online?
- Które branże wyróżniały się na tle innych pod względem liczby kontaktów reklamowych online?
- Które marki były najbardziej aktywne reklamowo w radiu, a które w telewizji?
RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ
W czerwcu 2023 odnotowaliśmy 70,9 mld emisji kreacji reklamowych display i wideo, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2 495 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,51% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.
Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu display i 7,8 sekundy dla kreacji wideo).
Średnia widoczność kreacji digital w czerwcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 49,32%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 59,29% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 47,94%.
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (27,5 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w czerwcu wyniósł 38,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,17 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,21%.
Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (5,8 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 7,6%) oraz Leisure Time (4,6 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,5%).
fot. mat. prasowe
Najaktywniejsze reklamowo branże
Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online ponownie okazała się branża „Trade”
Top reklamodawcy online
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w czerwcu 2023 była marka Media Expert, która wygenerowała 2,2 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 78,64% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Allegro.pl z 2,1 mld kontaktów i 78,31% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (1,9 mld kontaktów i zasięg na poziomie 76%).
Ranking TOP 10 marek zamyka Apart, który odnotował 0,66 mld kontaktów reklamowych.
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy online
Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w czerwcu 2023 była marka Media Expert
Wydatki na reklamę online
Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Media Expert, która znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 3,75%. Na drugim miejscu uplasowało się Ceneo.pl z 3,36% udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (3,29% udziału).
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę online
Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Media Expert
Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.
RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ
W czerwcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”, która wyprzedziła branżę „Trade”. Wygenerowała ona ponad 11,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,43% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w czerwcu wyniósł dla tej branży 19,08%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 18,10 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (9,7 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 16,52% oraz 94,27% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (8 mld kontaktów reklamowych, SoV – 13,63% i zasięg – 93,85%).
fot. mat. prasowe
Rynek reklamy telewizyjnej
W czerwcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”
Top reklamodawcy TV
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w czerwcu – podobnie jak w kwietniu oraz maju – była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,18 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,5% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Rossmann (1 mld kontaktów reklamowych i 86,53% zasięgu), natomiast na trzecim – Kinder (694 mln kontaktów i 82,36% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu znalazła się Żabka z 595,8 mln kontaktów reklamowych i 83,79% zasięgu w populacji 7-75.
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy TV
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w czerwcu – podobnie jak poprzednich dwóch miesiącach – była marka Lidl
Wydatki na reklamę TV
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 2,32% - a na drugim Rossmann, z udziałem na poziomie 1,94%. Trzecie miejsce należało do Kinder, z udziałem 1,45%.
fot. mat. prasowe
Wydatki TV
Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji dominował Lidl
RYNEK REKLAMY RADIOWEJ
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w czerwcu była branża „Trade” (6,5 mld kontaktów reklamowych). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (2,7 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,01 mld kontaktów).
fot. mat. prasowe
Rynek reklamy radiowej
W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych była branża „Trade”
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w czerwcu była marka Media Expert - wygenerowała ona 1,66 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,04% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Euro RTV AGD (642 mld kontaktów reklamowych, 77,28% zasięgu), na trzecim – Lidl (339,9 mln kontaktów, 72,71% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Agata Meble (172,75 mln kontaktów i 64,89% zasięgu).
fot. mat. prasowe
Top reklamodawcy - radio
Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu, podobnie jak w maju, była marka Media Expert
Wydatki na reklamę radiową
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w czerwcu marka Media Expert (11,99%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (3,82%) oraz Lidl (1,60%).
fot. mat. prasowe
Wydatki radio
Najwyższy udział w wydatkach reklamowych miała marka Media Expert
![Reklama w internecie, telewizji i w radio w II 2025 [© Freepik] Reklama w internecie, telewizji i w radio w II 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/reklama-internetowa/Reklama-w-internecie-telewizji-i-w-radio-w-II-2025-265748-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)