eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?

Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?

2023-07-14 09:52

Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?

W internecie i radiu najaktywniejsze były marki z branży „Trade © patpitchaya - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Są już najnowsze wyniki badania gemiusAdReal – cross-mediowego badania rynku reklamowego, które tradycyjnie już przygląda się kreacjom reklamowym w internecie, radiu i telewizji. Najnowsze doniesienia z czerwca 2023 roku wskazują, że tym razem w dwóch pierwszych z wymienionych mediów dominowały marki reprezentujące branżę „Trade”. I wprawdzie zestawienie najbardziej aktywnych reklamodawców ulega pewnym przetasowaniom, to jednak na przestrzeni ostatnich miesięcy dość łatwo zauważa się marki intensywniej od innych inwestujące w działania reklamowe.

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Które marki w czerwcu 2023 roku postawiły na reklamę online?
  • Które branże wyróżniały się na tle innych pod względem liczby kontaktów reklamowych online?
  • Które marki były najbardziej aktywne reklamowo w radiu, a które w telewizji?

RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W czerwcu 2023 odnotowaliśmy 70,9 mld emisji kreacji reklamowych display i wideo, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2 495 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,51% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu display i 7,8 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w czerwcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 49,32%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 59,29% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 47,94%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (27,5 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w czerwcu wyniósł 38,8%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,17 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,21%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (5,8 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 7,6%) oraz Leisure Time (4,6 mld kontaktów reklamowych i SoV – 6,5%).

fot. mat. prasowe

Najaktywniejsze reklamowo branże

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online ponownie okazała się branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w czerwcu 2023 była marka Media Expert, która wygenerowała 2,2 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 78,64% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Allegro.pl z 2,1 mld kontaktów i 78,31% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Ceneo.pl (1,9 mld kontaktów i zasięg na poziomie 76%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Apart, który odnotował 0,66 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w czerwcu 2023 była marka Media Expert


Wydatki na reklamę online


Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Media Expert, która znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 3,75%. Na drugim miejscu uplasowało się Ceneo.pl z 3,36% udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (3,29% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Media Expert


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W czerwcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”, która wyprzedziła branżę „Trade”. Wygenerowała ona ponad 11,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,43% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w czerwcu wyniósł dla tej branży 19,08%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 18,10 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (9,7 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 16,52% oraz 94,27% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (8 mld kontaktów reklamowych, SoV – 13,63% i zasięg – 93,85%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W czerwcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w czerwcu – podobnie jak w kwietniu oraz maju – była marka Lidl. Wygenerowała ona 1,18 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,5% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Rossmann (1 mld kontaktów reklamowych i 86,53% zasięgu), natomiast na trzecim – Kinder (694 mln kontaktów i 82,36% zasięgu). Na 10. miejscu prezentowanego rankingu znalazła się Żabka z 595,8 mln kontaktów reklamowych i 83,79% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w czerwcu – podobnie jak poprzednich dwóch miesiącach – była marka Lidl


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Lidl – jej udział w wydatkach wyniósł 2,32% - a na drugim Rossmann, z udziałem na poziomie 1,94%. Trzecie miejsce należało do Kinder, z udziałem 1,45%.

fot. mat. prasowe

Wydatki TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji dominował Lidl


RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w czerwcu była branża „Trade” (6,5 mld kontaktów reklamowych). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (2,7 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,01 mld kontaktów).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych była branża „Trade”


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w czerwcu była marka Media Expert - wygenerowała ona 1,66 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,04% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Euro RTV AGD (642 mld kontaktów reklamowych, 77,28% zasięgu), na trzecim – Lidl (339,9 mln kontaktów, 72,71% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Agata Meble (172,75 mln kontaktów i 64,89% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy - radio

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu, podobnie jak w maju, była marka Media Expert


Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w czerwcu marka Media Expert (11,99%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (3,82%) oraz Lidl (1,60%).

fot. mat. prasowe

Wydatki radio

Najwyższy udział w wydatkach reklamowych miała marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: