Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
2023-07-19 12:41
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze © pixabay.com
W lipcu 2023 nastroje konsumentów jeszcze bardziej się poprawiły. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.
Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w czerwcu 2023 dalej w górę
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 24,9 i był o 3,3 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w lipcu 2023 r.
Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Największe wzrosty odnotowano dla ocen obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 6,1 p. proc. i 3,1 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 2,9 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju, 2,3 p. proc. dla oceny obecnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz 1,9 p. proc. dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów.
W odniesieniu do lipca 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 16,8 p. proc.
fot. pixabay.com
Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w lipcu 2023 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 3,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -10,9.
Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największy wzrost odnotowano dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia (o 5,2 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika wzrosty kształtowały się następująco: 4,3 p. proc. dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy, 3,1 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz 2,9 p. proc. dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju.
W lipcu br. WWUK osiągnął wartość o 18,5 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r.
Przeczytaj także:
Jakie nastroje konsumentów w listopadzie 2024?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)