Do którego sklepu po telewizor i lodówkę?
2006-11-05 00:43
Przeczytaj także: Łatwiejszy zwrot zużytego sprzętu RTV i AGD. Więcej obowiązków dla firm
Osoby młode, w wieku 18-24 lat chętniej robią zakupy sprzętu w sieci Media Markt i Saturnie, natomiast osoby z wykształceniem podstawowym w Euro AGD/RTV. Sklepy Avans, które zlokalizowane są głównie w mniejszych miejscowościach, są bardziej popularne wśród osób z wykształceniem zasadniczym oraz pracowników fizycznych o dochodach nie przekraczających średniej krajowej. Konsumenci o wyższych dochodach (zarabiający powyżej 4000 zł), prywatni przedsiębiorcy, kierownicy, menadżerowie, a także studenci preferują sieć Media Markt. Ci ostatni często zaglądają także do Saturna.Klienci Media Markt mogą pochwalić się lepszą sytuacją finansową niż przeciętnego Polaka – są właścicielami samochodu (nierzadko dwóch i więcej) i chętnie podróżują po Europie i świecie, w przeciwieństwie do klientów sklepów Avans, z których jedna trzecia spędza wakacje w domu.
Najbardziej rozrzutną klientelę posiadają natomiast sklepy Electro World oraz Saturn – wydają oni najwięcej na tygodniowe zakupy (powyżej 250 zł). Co ciekawe, choć w każdym z wymienianych sklepów oferta telewizorów należy do kluczowych, zarówno telemaniacy, jak i ci najmniej zainteresowani tym co dzieje się na szklanym ekranie, nie mają szczególnych upodobań co do wyboru miejsca zakupów sprzętu RTV. Klienci Media Markt zdecydowanie częściej korzystają z bankowych kont internetowych, posiadają oszczędności i lokują pieniądze w funduszach inwestycyjnych. Ich mieszkania należą też do lepiej wyposażonych w sprzęt elektroniczny, choć najwięcej posiadaczy cyfrowych aparatów (46%), kamer (16%), jak również zmywarek (20%) znajdziemy wśród odwiedzających sklepy Electro World oraz Saturn.
Z ciekawostek warto nadmienić, że kupujący w Media Markt są smakoszami whisky, podobnie zresztą jak klienci Electro World i Saturna, którzy dodatkowo lubią polać sobie także trochę ginu. Wśród odwiedzających Saturna znajdziemy najwyższy odsetek osób zainteresowanych sportem, dyskotekami, a także kulturą i kinem, podczas gdy kupujący w Media Markt przodują w hobby związanych z podróżowaniem i fotografowaniem.
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl