eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyReklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?

Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?

2023-08-14 08:37

Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?

W internecie i radiu najaktywniejsze były marki z branży "Trade" © thodonal - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (10)

Są już rezultaty najnowszego badania gemiusAdReal, opracowanie, które tradycyjnie już rzuca światło na kreacje reklamowe pojawiające się w telewizji, internecie i radiu. Tym razem pod lupę wzięto lipcowe działania reklamodawców. Analiza potwierdziła, że w minionym miesiącu wyjątkową aktywnością charakteryzowała się sieć Media Expert, jednak na największe wydatki reklamowe zdecydował się ktoś inny.

Przeczytaj także: Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Które marki w lipcu 2023 roku postawiły na reklamę online?
  • Które z branż wyróżniły się na tle innych pod względem liczby kontaktów reklamowych online?
  • Które marki były najbardziej aktywne reklamowo w radiu, a które w telewizji?

RYNEK REKLAMY INTERNETOWEJ


W lipcu 2023 odnotowaliśmy 68,4 mld emisji kreacji reklamowych display i wideo, a średnia częstotliwość kontaktu z reklamą na użytkownika wyniosła 2 410 kontaktów. Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,34% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat.

Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,91 sekundy (10,29 sekundy dla kreacji typu display i 7,55 sekundy dla kreacji wideo).

Średnia widoczność kreacji digital w lipcu (wskaźnik Viewability Rate liczony zgodnie z definicją IAB) wyniosła 49,86%. Wyższy wskaźnik widoczności osiągnęły kreacje wideo, dla których 58,47% kontaktów reklamowych znalazło się w polu widzenia użytkownika. W przypadku kreacji display było to 48,98%.

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online była branża „Trade” (26,9 mld), dla której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w lipcu wyniósł 39,3%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,33 sekundy, a wskaźnik widoczności kreacji - 52,91%.

Na kolejnych miejscach podium znalazły się branże „Media, books, CD&DVD (6,1 mld kontaktów reklamowych i SoV na poziomie 9%) oraz Clothing and accessories (4 mld kontaktów reklamowych i SoV – 5,9%).

fot. mat. prasowe

Najaktywniejsze reklamowo branże

Najbardziej aktywna pod względem liczby kontaktów reklamowych online ponownie okazała się branża „Trade”


Top reklamodawcy online


Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w lipcu 2023 była marka Media Expert, która wygenerowała 2,33 mld kontaktów reklamowych online, docierając do 75,63% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Ceneo.pl z 2,1 mld kontaktów i 75,27% zasięgu. Trzecie miejsce na podium należało do Allegro.pl (1,98 mld kontaktów i zasięg na poziomie 77,39%).

Ranking TOP 10 marek zamyka Skąpiec.pl, który odnotował 0,52 mld kontaktów reklamowych.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy online

Najbardziej aktywnym reklamodawcą digital w lipcu 2023, podobnie jak miesiąc wcześniej, była marka Media Expert


Wydatki na reklamę online


Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online potwierdza aktywność marki Ceneo.pl, która znalazła się na pierwszym miejscu zestawienia - jej udział w wydatkach wśród wszystkich marek wyniósł 4,46%. Na drugim miejscu uplasował się MediaExpert z 4,38% udziału, natomiast podium zamyka Allegro.pl (3,04% udziału).

fot. mat. prasowe

Wydatki na reklamę online

Analiza wydatków reklamowych na kampanie display online wskazuje na aktywność marki Ceneo


Należy pamiętać, że dane na temat wydatków w internecie stanowią wartości estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach PC i Mobile, z wykluczeniem wideo i mediów społecznościowych/wyszukiwarek.

RYNEK REKLAMY TELEWIZYJNEJ


W lipcu w telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”, która wyprzedziła branżę „Trade”. Wygenerowała ona ponad 14,9 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,08% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lipcu wyniósł dla tej branży 24,1%, natomiast średni czas kontaktu z reklamą w tradycyjnym odbiorniku – 20,12 sekundy. Na drugim miejscu znalazła się branża „Trade” (9,5 mld kontaktów reklamowych, SoV na poziomie 15,3% oraz 93,79% zasięgu), podium zamyka natomiast branża Food (6,4 mld kontaktów reklamowych, SoV – 10,4% i zasięg – 93,15%).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy telewizyjnej

W telewizji najbardziej aktywna reklamowo była branża „Pharmaceuticals”


Top reklamodawcy TV


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji w lipcu była marka Media Expert. Wygenerowała ona 1,26 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,65% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Orange (0,94 mld kontaktów reklamowych i 86,30% zasięgu), natomiast na trzecim – Plus (0,93 mld kontaktów i 83,35% zasięgu). . Marka Lidl, która przez trzy ostatnie miesiące zajmowała 1. Miejsce zestawienia, w lipcu znalazła się na pozycji piątej. Na 10. miejscu prezentowanego rankingu uplasowała się marka Play z 0,71 mld kontaktów reklamowych i 84,01% zasięgu w populacji 7-75.

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy TV

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w telewizji była marka Media Expert


Wydatki na reklamę TV


Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji na pierwszym miejscu znalazła się marka Media Expert – jej udział w wydatkach wyniósł 3,14% - a na drugim Orange, z udziałem na poziomie 1,84%. Trzecie miejsce należało do Rossmanna z udziałem 1,77%.

RYNEK REKLAMY RADIOWEJ


W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych w lipcu była branża „Trade” (6,6 mld). Na drugim i trzecim miejscu znalazły się branże „Pharmaceuticals” (3,6 mld kontaktów) oraz „Automotive” (1,17 mld kontaktów reklamowych).

fot. mat. prasowe

Wydatki TV

Pod względem estymowanych wydatków reklamowych w telewizji dominował również Media Expert


Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu w lipcu była ponownie marka Media Expert - wygenerowała ona 1,89 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,57% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (0,772 mld kontaktów reklamowych, 77,56% zasięgu), na trzecim – Lidl (0,516 mld kontaktów, 75,02% zasięgu). Zestawienie TOP 10 zamyka Intermarche (0,222 mld kontaktów i 67,50% zasięgu).

fot. mat. prasowe

Rynek reklamy radiowej

W radiu branżą o największej liczbie kontaktów reklamowych była branża „Trade”



Wydatki na reklamę radiową


Najwyższy udział w wydatkach reklamowych w radiu miała w lipcu marka Media Expert (12,08%). Kolejne miejsca należą do Euro RTV AGD (4,63%) oraz Lidla (2,57%).

fot. mat. prasowe

Top reklamodawcy - radio

Najbardziej aktywnym reklamodawcą w radiu, podobnie jak w miesiąc wcześniej, była marka Media Expert


Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: