Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
2023-08-24 10:37
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę © pixabay.com
W sierpniu 2023 nastroje konsumentów jeszcze bardziej się poprawiły. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich.
Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w lipcu 2023 jeszcze lepsze
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 22,3 i był o 2,6 p. proc. wyższy w stosunku do poprzedniego miesiąca.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w sierpniu 2023 r.
Spośród składowych wskaźnika najbardziej poprawiły się oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 5,9 p. proc. i 3,8 p. proc.). Wyższe wartości osiągnęły również oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 2,9 p. proc. i 1,2 p. proc.). Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,3 p. proc.).
W odniesieniu do sierpnia 2022 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 22,6 p. proc.
fot. pixabay.com
Nastroje konsumentów w sierpniu 2023 dalej w górę
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w sierpniu 2023 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 0,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -10,5.
Na wzrost wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęły oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrosty odpowiednio o 2,9 p. proc. i 1,2 p. proc.). Wzrost o 0,5 p. proc. wystąpił także dla oceny możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy. Niższą wartość niż przed miesiącem odnotowano jedynie dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia (spadek o 2,7 p. proc.).
W sierpniu br. WWUK osiągnął wartość o 20,3 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2022 r.
Przeczytaj także:
Jakie nastroje konsumentów w listopadzie 2024?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)