Świetlana przyszłość reklamy wideo
2006-11-09 00:02
Wydatki na reklamę internetową w formie plików wideo osiągną w tym roku poziom 410 mln dolarów, 82 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Do 2010 roku tego typu reklama będzie już potężnym, 3-milionowym biznesem - przewiduje eMarketer.
Przeczytaj także: Starlink: rynek reklamowy zwolnił
O roczny wzrost wydatków na internetową reklamę wideo na poziomie 64 proc. zadbają przede wszystkim dwa główne czynniki: fakt, że firmy i ich agencje reklamowe preferują umieszczanie skierowanych do danej grupy docelowej komunikatów reklamowych w tym znanym im, kreatywnym formacie oraz podobieństwo do długo faworyzowanego medium, jakim jest telewizja i możliwość przeniesienia jej możliwości i zalet na obszar online - uważa eMarketer. Nie bez wpływu na wysoki poziom wzrostu rynku tego typu reklam ma też niewielka podstawa, z której startują internetowe reklamy wideo.Liczby są imponujące, jednak należy na nie spojrzeć z perspektywy całego rynku reklamy internetowej. Reklamy wideo stanowią obecnie zaledwie 2,6 proc. tego szacowanego w tym roku w Stanach Zjednoczonych na 15,9 mld dolarów rynku. Wydatki na reklamę wideo mają do końca dekady stanowić 11,5 proc. ogółu wydatków na reklamę internetową, ale nadal będzie to tylko 3,3 proc. puli, która zostanie wówczas przeznaczona na reklamę telewizyjną - wylicza eMarketer.
Przeczytaj także:
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
oprac. : Mediarun.pl