Pozycjonowanie lokalne: jak wypromować swoją firmę na mapach Google?
2023-09-13 11:05
Pozycjonowanie lokalne: jak wypromować swoją firmę na mapach Google? © stock.adobe.com
Komunikat PR
Prowadzisz firmę w Poznaniu lub innym mieście i zastanawiasz się, jak skutecznie przyciągnąć klientów z okolicy? Kluczem do sukcesu będzie Profil firmy w Google pozwalający szybko i łatwo znaleźć nie tylko stronę Twojego biznesu, ale także niezbędne informacje dotyczące godzin otwarcia czy adresu. Sprawdź, jak działa pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto stworzyć wizytówkę swojej firmy w Google.Co to jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego jest ważne dla lokalnych przedsiębiorstw?
Podobnie jak SEO, pozycjonowanie lokalne skupia się na wszelkiego rodzaju działaniach mających na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Będą to zatem działania off-site oraz on-site obejmujące linkbuilding, tworzenie wartościowego i przydatnego contentu, weryfikację i modyfikację kodu HTML, implementację meta tagów, implementację plików robots.txt i sitemap, dbanie o hierarchię nagłówków, tworzenie artykułów sponsorowanych, uzupełnianie danych marki na zewnętrznych portalach, a także optymalizacja Profilu Firmy w Google.
W przeciwieństwie do tradycyjnego pozycjonowania są to jednak metody skupiające się przede wszystkim na dotarciu do użytkowników z konkretnego obszaru. SEO lokalne koncentruje się bowiem na określonej dzielnicy, mieście czy nawet województwie, których mieszkańcy lub aktualnie przebywający w nich użytkownicy mogą być zainteresowani ofertą. Tego rodzaju pozycjonowanie będzie więc idealnym rozwiązaniem dla lokalnych biznesów.
Optymalizacja Profilu Firmy w Google: klucz do wyświetlania na mapach
Ze względu na to, że pozycjonowanie lokalne skupia się przede wszystkim na użytkownikach z konkretnego rejonu, kluczem dotarcia do nich będzie właśnie stworzenie i odpowiednia optymalizacja Profilu Firmy w Google.
Obejmuje ona przede wszystkim uzupełnienie podstawowych danych takich jak numer telefonu, e-mail oraz dokładny adres. Aby Google mógł precyzyjnie określić profil Twojej działalności, koniecznie wybierz odpowiednie frazy na kategorię główną oraz podkategorie.
fot. stock.adobe.com
Optymalizacja Profilu Firmy w Google
Dla lepszego pozycjonowania swojej witryny, nie zapomnij również o dodaniu odpowiednich atrybutów do profilu firmy oraz stworzeniu unikalnego opisu. Google pozwala również w Profilu Firmy na założenie dodatkowej zakładki Usługi lub karuzeli produktów - wybór zależy od charakteru Twojej branży. Koniecznie bądź także na bieżąco z opiniami klientów, którzy skorzystali już z Twojej oferty i odpowiadaj na nie.
Co ważne, strony www firm posiadających Profil Firmy w Google znajdują się w rankingu wyszukiwania najwyżej, nad organicznymi wynikami. Dzięki temu zwiększasz prawdopodobieństwo na to, by potencjalny klient kliknął właśnie w Twoją witrynę.
W pozycjonowaniu lokalnym pamiętajmy o konsekwencji w zakresie linkowania i zachowaniu standardów NAP zgodnie z tymi, które znajdują w profilu firmy.
- Dbajmy także o opinie nie tylko w Profilu Firmy w Google – radzi Bartłomiej Żydkiewicz, SEO Team Leader w Sunrise System. - Istnieje wiele innych serwisów zbierających opinie, które mają znaczenie w lokalnym SEO – w szczególności w branży gastronomicznej. Nie ograniczajmy się do jednego serwisu. To wszystko zaowocuje w przyszłości, nowy “gadający” czat Bard ma już dostęp do lokalizacji i nie bazuje tylko na opiniach od Google – dodaje.
Strategie i narzędzia dla lepszego pozycjonowania lokalnego w marketingu internetowym
Skuteczność pozycjonowania lokalnego zapewnia geolokalizacja Google’a, która umożliwia internautom odnalezienie interesujących miejsc, bazując na ich aktualnej lokalizacji oraz frazie wpisanej w okno wyszukiwania. Jak to działa w praktyce? Załóżmy, że znajdujesz się w Poznaniu (obojętnie, czy jesteś jego mieszkańcem, czy wybrałeś się tam na krótki city break), a podczas jazdy po mieście zepsuł Ci się samochód i chcesz wynająć auto na minuty. Wystarczy, że wpiszesz hasło “wynajem samochodów Poznań”, aby wyszukiwarka znalazła najbardziej polecane, dopasowane do Twojego zapytania wyniki. Co więcej, jeśli masz w swoim urządzeniu włączoną lokalizację, Google automatycznie znajdzie dokładne miejsce, w którym się znajdujesz – nie musisz dopisywać nazwy dzielnicy czy miasta.
fot. stock.adobe.com
Lepsze pozycjonowanie lokalne w marketingu internetowym
Poza Profilem Firmy w Google w celu lepszego wyniku swojej witryny w wyszukiwarce skup się także na pozostałych działaniach w ramach pozycjonowania lokalnego. Będzie nimi m.in. pozyskiwanie lokalnych linków zewnętrznych, stworzenie sekcji FAQ na stronie, zoptymalizowanie witryny pod kątem odpowiednich słów kluczowych (wraz z frazą lokalną) czy wdrożenie responsywnej wersji witryny - pamiętaj, że użytkownicy dziś w znaczniej większości korzystają z Internetu za pośrednictwem smartfonu.
oprac. : Komunikat PR
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)